به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هم اینک از این تعداد نیکوکار، یکهزار نفر خیر مدرسه ساز ایرانی در نقاط مختلف دنیا زندگی می کنند.
وی افزود که مجمع خیران مدرسه ساز کشور20 سال قبل راه اندازی شده و تاکنون نیز منشا خدمات و برکات متعددی در تمامی نقاط ایران اسلامی بوده است.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور بیان کرد: میزان کمک های جمع آوری شده از نیکوکاران مدرسه ساز ایران اسلامی یک سال پس از افتتاح این مجمع 168میلیارد ریال بوده در حالی که مبالغ اهدایی، سال به سال رشد چشمگیری داشته است.
حافظی عنوان کرد: سال 1388 و در حالی که اعتبارات دولتی برای مدرسه سازی در کشور سه هزار و 860 میلیارد ریال بود افزون بر هفت هزار و 400 میلیارد ریال کمک خیران مدرسه ساز در ایران اسلامی جمع آوری شد.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور تصریح کرد: 37 درصد مدارس کشور تاکنون توسط خیران مدرسه ساز ساخته و تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است.
حافظی گفت که حرکت مجمع خیران مدرسه ساز کشور و اقدام نیکوکاران در این زمینه سازنده و در راستای اعتلای روز افزون علم، دانش، فرهنگ و ادب در جامعه است.
وی اظهار داشت: ساخت مدرسه معامله با خداوند بوده و به عنوان یک جهاد مقدس، نوعی سرمایه گذاری برای آخرت است و فعالیت در این عرصه نیز توفیق الهی به شمار می رود.
نیکوکاران شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 160 میلیارد ریال به منظور ساخت مدرسه در این استان تعهد کرده و بیش از 18 هزار مترمربع زمین نیز برای این امر مهم اهدا کردند.
برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شامل سرود و موسیقی محلی در این جشنواره اجرا شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.