به گزارش ایرنا، مجید محنایی روز سه شنبه در نشست شورای ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مهمترین این مشکلات شامل ادامه تحصیل، استخدام، درمان، مسکن و مسائل رفاهی و معیشتی بوده که دولت یازدهم تلاش های ارزنده ای برای کاهش و یا رفع آنها انجام داده است.
وی افزود که در برنامه ششم توسعه کشور نیز توجه خاصی به خدمات رسانی هر چه مطلوب تر به جامعه ایثارگران کشور و کهگیلویه و بویراحمد شده است.
محنایی بیان کرد: تعامل و ارتباط مطلوبی بین دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در زمینه خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران استان و رسیدگی به امور آنان وجود دارد.
وی عنوان کرد: کنگره ملی سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد از 11 تا 15 مهر سال 1395 با همکاری همه جانبه مسئولان اجرایی، نهادهای دولتی و کمک بخش خصوصی به نحو احسن در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد که نشان داد تلاش دسته جمعی سبب انجام بهتر امور در این استان می شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران نیز گفت که در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود 50 درصد جمعیت فعال این استان به طور خودجوش و داوطلبانه در جبهه ها حضور یافته و استان یکهزار و 880 شهید، حدود 10 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.
سید محمود داربام با اشاره به اینکه سن حدود 99 درصد رزمندگان و 90 درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس زیر 30 سال بود، اظهار داشت: کم سن و سال ترین شهید استان 12 ساله و کهنسال ترین شهید نیز 67 ساله بود.
وی به وجود 2 خانواده سه شهیدی و 43 خانواده 2 شهیدی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود که سال گذشته 22 هزار سرکشی از جامعه ایثارگران این استان توسط مسئولان اجرایی انجام شد.
داربام بدون ارائه آمار، بیان کرد: پارسال ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، جانبازان و آزادگان شاغل در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توسط روابط عمومی اداره های مربوطه انجام و تحویل ستاد کنگره سرداران و شهدای استان شد.
وی عنوان کرد که در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد تصاویر یکهزار و 880 شهید این استان در خیابان های یاسوج و دیگر شهرهای استان نصب شد.
داربام ابراز داشت: پارسال 30 میلیارد ریال هزینه پرستاری در منزل به ایثارگران و والدین شهدای کهگیلویه و بویراحمد که توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند، پرداخت شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.