به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هجیر کریمی امشب در نشست علمی و فناوری که با حضور مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دانشگاه یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: بحث تجاری سازی و تبدیل ایده به ثروت باید در استان تداوم و گسترش یابد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در فرآیند تبدیل دانش به ثروت و توسعه فناوری دارند، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه فناوری و تبدیل ایده به ثروت دیر شروع کرد اما با شتاب در حال حرکت است.

وی ابراز کرد: یکی از رویکردهای دانشگاه یاسوج تولید علم و انجام پژوهش‌های هدفمند است و در کنار بحث آموزش تولید پایدار مستلزم توسعه فناوری است.

کریمی اظهار داشت: دانشگاه یاسوج از نظر رتبه علمی امسال 10 پله رشد و ارتقا یافته و در حالی که سال گذشته در رتبه 24 بود اکنون رتبه 14 کشور را کسب کرد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه یاسوج ظرفیت خوبی در زمینه تولید علم دارد که انتظار می‌رود از سوی مسئولان کشوری حمایت شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج با بیان اینکه یکی از رویکردهای این دانشگاه هدفمند کردن پژوهش‌ها و توجه به فناوری است، بیان کرد: اکنون 35 فناور در مراکز رشد دانشگاه یاسوج مشغول به فعالیت هستند.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از فناوران استان سال گذشته رتبه برتر کشوری کسب کرد، عنون کرد: باید نگاه کمی و کیفی به مقوله تولید علم و فناوری در کنار نام استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ساخت پارک علم و فناوری در استان در مراحل اولیه است، گفت: توسعه فناوری در استان نیازمند وجود پارک علم و فناوری است.

در این نشست موافقت نامه همکاری بین دفتر تجاری سازی معاونت فناوری ریاست جمهور با واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه یاسوج منعقد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 620357
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.