به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در دیدار صمیمی و عیدانه خود با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت که رسانه ها خود نیز باید مراقب باشند که به این گونه مسایل که عاملی برای ایجاد تنش و ناامنی در عرصه حساس انتخابات است، دامن نزنند.
وی تصریح کرد که مهمترین شاخص و ویژگی های انتخاب افراد شایسته در شوراهای اسلامی شهر و روستا تکیه بر توانمندی های فردی، تخصص و تعهد آنان است که تا چه میزان در اداره امور شهری و ایجاد رفاه و توسعه شهر و روستا کارآمد است.
خادمی، دامن زدن به برخی مسایل قومی، عشیره ای و قبیله ای در عرصه انتخابات را به ویژه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد را محرکی در ایجاد تنش ها و بروز برخی ناهنجاری های نامعقول دانست و یادآور شد که باید با مدیریت صحیح، کارآمد، مقتدر و معقولانه مانع از بروز این گونه آفت ها شد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز گفت که مهمترین اصل و خطی مشی اساسی دولت و هیات های اجرایی و نظارتی در استان رعایت اصل قانونمداری و برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم است.
وی با تاکید بر حق‌الناس بودن رأی مردم و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن انتخابات، اظهار داشت که صیانت از آرای مردم مهمترین رسالت مجریان و برگزار کنندگان انتخابات است.
وی گفت که باید بتوان از مزایای مثبت تلفیق و ترکیب 2 انتخابات پیش رو شامل دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نهایت بهره و استفاده لازم را برای حفظ آبرو و اقتدار روزافزون نظام اسلامی بکار گرفت.
خادمی یادآورشد که به دلیل برگزاری بدون مشکل، تنش، درگیری و یا مسائل امنیتی، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال 1394 استان کهگیلویه و بویراحمد از فهرست استانها و مناطق با وضعیت قرمز خارج و با توجه به برگزاری سالم و امن انتخابات‌های مختلف وارد لیست سفید شده است.
وی با اشاره به مهم‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته، افزود که کاهش محسوس میزان نرخ بیکاری از 17.7 درصد در سال 94 به حدود 13 درصد در سال 95 بوده است.
وی، جمع بین نرخ بیکاری و تورم در کهگیلویه وبویراحمد که به تعبیر برخی صاحبنظران و کارشناسان از آن به عنوان شاخص مصیبت قلمداد می شود را با بیش از یک سوم کاهش نسبت به قبل از آغاز دولت یازدهم 20 درصد ذکر کرد.
وی تصریح کرد که میزان نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از آغاز دولت تدبیر و امید از بالای 17 درصد به حدود 13 و میزان تورم از حدود 40 درصد به 9 درصد رسیده است.
وی اظهار داشت که نرخ رشد اقتصادی که در طول سالیان متمادی از پنج درصد تجاوز نکرده بود، پیش از این دولت به منفی 6 درصد نیز رسید و هم ‌اینک در جدیدترین گزارش مرکز آمار 2 رقمی شد که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که این استان در حالی دارای بیشترین درصد کاهش نرخ بیکاری در سال 95 در بین استان‌های مختلف کشور شد که همواره جزء رتبه‌های نخست تا سوم میزان نرخ بیکاری در کشور بوده است.
خادمی گفت که البته برخی‌ها این کاهش نرخ تورم را با میزان افزایش قیمت کالاها و اجناس می‌سنجد و عملکرد اقتصادی دولت را همواره زیرسئوال می‌برند.
وی، ایجاد امید و نشاط را یکی از پیش نیازهای اساسی توسعه و بهبود وضعیت رفاه و ثبات در جامعه دانست و گفت که ناامیدکردن مردم نیز بزرگترین ظلم و اجحاف در حق ملت و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد تأکید کرد که اطلاع رسانی به‌موقع و ارائه گزارش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف توسط مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی مانع فرافکنی‌ و دروغ‌پردازی‌های برخی افراد مدعی و افراط‌گر در فضای عمومی جامعه خواهد شد.
وی گفت: به همان میزان نیز کوتاهی و ضعف اطلاع رسانی خدمات دولت توسط مدیران دستمایه‌ای برای تخریب‌های روزافزون و انتقادهای نابجا از دولتمردان خواهد شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.