به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا 26 اردیبهشت سال جاری به طور همزمان برگزار می شود.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه شنبه آغاز و تا 26 فروردین ماه به مدت پنج روز از ساعت 8 تا 18 در محل وزارت کشور انجام می شود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز پنجشنبه در دیدار سید موسی خادمی استاندار و مجموعه معاونان و مدیران استانداری کهگیلویه وبویراحمد دریاسوج اظهار داشت که اصل اساسی در انتخابات فارغ از نتیجه بدست آمده خیر، مصحلت و توسعه کشور و این استان است.
وی، دامن زدن به برخی مسایل قومی، عشیره ای و قبیله ای در انتخابات را به عنوان محرکی در ایجاد هیجانات نامعقول به ویژه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد دانست و یادآور شد که باید با مدیریت صحیح، کارآمد، مقتدر و معقولانه مانع از بروز این گونه آفت ها شد.
آیت الله ملک حسینی معتقد است که هرگاه مسائلی همچون طایفه گرائی، قوم و عشیره در ارزش ها، اصول و شاخص های موجود در انتخابات خلاصه شود به دنبال آن نیز هیجانات زشت و تنش ها نیز شکل می گیرد.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در پای صندوق های رای را رفراندم و آری دیگر به نظام جمهوری اسلامی فارغ از هر انتخاب و گزینش فرد خاصی در انتخابات دانست.
وی فرآیند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان و برخی گزارش های سوء و کذبی که گاه از سوی برخی افراد به نهادهای نظارتی ارسال می شود و سبب حذف ناحق شخص از صحنه رقابت می شود را یادآور و خواستار دقت و ظرافت بیشتر توسط هیات ها و نهادهای نظارتی در این راستا شد.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه خود با قدرت و جدیت در این زمینه ورود پیدا می کند، خواستار رایزنی و اقدامات لازم توسط سید موسی خادمی استاندارکهگیلویه و بویر احمد به این موضوع و جلوگیری از تضییح حقوق برخی افراد و نامزدها در عرصه رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان شد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی بداخلاقی ها، ایجاد تنش ها، تهمت ها، دروغ پراکنی ها و حتی ایجاد تفرقه و دو دستگی ها در شبکه های مجازی و برخی سایت های محلی در عرصه انتخابات، گفت: باید از هم اکنون و با مدیریت صحیح و البته برخوردهای قاطع، جدی و به موقع مانع از شکل گیری و بروز این آفت ها در عرصه حساس انتخابات شد.
وی تصریح کرد که ایجاد ثبات، آرامش و احساس امنیت در عرصه انتخابات یک ضرورت غیرقابل انکار برای برگزاری باشکوه و قانونمند انتخابات است.
آیت الله ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد حس همدلی، همگرایی و آرامش حاکم در استان، گفت که تجربه ثابت کرده هرگاه وحدت و هم افزایی میان مسئولان و مردم وجود داشت به همان میزان نیز شاهد تحولات ، توسعه و آبادانی بیشتری در استان بودیم.
وی، برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدا، سفر پربرکت رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان و حضور پرشور و گسترده مردم در عصه های مختلف سیاسی و اجتماعی به ویژه راهپیمایی 22 بهمن را نمونه های بارزی از حس همدلی و همگرایی مردم و مسئولان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته دانست.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.