جهانگیر احسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج با بیان اینکه دولت از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای بخش آب روستایی پیش‌بینی کرده است اظهار داشت: تخصیص اعتبار برای حوزه آب روستایی در برنامه ششم توسعه نیز پیش‌بینی شده است.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود با اشاره به اینکه 18 مجتمع بزرگ آب‌رسانی روستایی و 7 پروژه تک روستایی از محل صندوق توسعه ملی تعریف و در حال عملیاتی شدن است، عنوان کرد : با اجرای این پروژه حدود 471 روستا با جمعیت 100 هزار نفر از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به توسعه شبکه‌های آب روستایی در استان، گفت: این برنامه در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است و در برخی مناطق روستایی به طور کامل انجام شده است.

احسانی در بخش دیگری از سخنانش به افتتاح  نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی استان در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: پروژه فاضلاب شوتاور از محل صندوق توسعه ملی تامین و تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم‌سازی محیط زیست روستایی، افزایش سطح بهداشت عمومی، ممانعت از آلودگی آب‌های زیر زمینی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستایی دیگری در آینده نزدیک در شهرستان بویراحمد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613168
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.