به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیشموک، با توجه به اینکه ساماندهی گلزار شهدا وظیفه همه دستگاه ها است اما متاسفانه گلزار شهید جبار دارایی پس از گذشت چند سال همچنان بر اثر بی‌توجهی مسئولان در حال تخریب است.

امروز با گروه جهادی  بسیج هم گام شده‌ام تا از نزدیک در برخی از روستاها از نزدیک مشکلات آن منطقه را بررسی کنیم بعد از گذشت چند سال در دیشموک با وجود اینکه 10 سال خبرنگار شهر دیشموک بوده‌ام مشاهده نکرده‌ام که کسی از مسئولان بر قبر شهیدی که در روستای مورخانی به نام پس‌چات واقع بوده حتی فاتحه‌ای نثار این شهید کنند.

برای خودم جای تعجب و شگفت‌آور بود که چرا تا به حال مسئولان از نزدیک بر سر قبر این شهید حضور پیدا نکرده‌اند که حداقل ساماندهی این قبر را در دستور کار خود قرار بدهند.

شهید جبار دارایی فرزند علی که برای خدمت سربازی روانه جبهه شد و یگان اعزام کننده این شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

شهید دارایی در سال 1345 در روستای دهقاضی در 10 کیلومتری از شهر دیشموک در خانواده مذهبی و کم‌درآمد چشم به جهان گشود.

وی از همان دوران نوجوانی صادق و مهربان و به کارگری و کشاورزی پرداخت و دارای سواد کافی نبود اما تمام موضوعات انقلاب را به خوبی با درک و فهمی انقلابی سرلوحه کار خود دانست.

صداقت و برادری از خصوصیات ویژه این شهید بود و در ابتدای جوانی راهی خدمت سربازی شد و پس از گذشت 2 ماه از خدمت سربازی در منطقه عملیاتی سومار در تاریخ دوم خردادماه 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گلزار شهید دارایی در سایه بی‌توجهی مسئولان در حال تخریب است تا جایی که حتی از حداقل جاده ارتباطی مناسب برخوردار نیست.

دیوار حیاط این شهید همان دیوار ابتدایی است که در چند سال گذشته ساخته شد و بر اثر بی‌توجهی در حال تخریب است با توجه به اینکه منطقه پس‌چات منطقه‌ای دلپذیر دارای طبیعتی بکر و دیدنی دارای چشمه‌سارهای با اب خنک و روان و همچنین باغهای سرسبزی است.

 

به گزارش تسنیم، زیارتگاه  شهید جبار دارایی در 15 کیلومتری از مرکز شهر دیشموک در پس چات روستای مورخانی واقع است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611146
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.