به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان الله حسینی‌صدر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: حضرت زینب(س) در خانواده ای متولد شد که پدر بزرگوارش حضرت علی و برادران بزرگوارشان امام حسن و حسین و مادرش حضرت فاطمه زهراست.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه حضرت زینب از کودکی حکیم و سخنان بزرگی را در زمان حکم های مختلف مطرح می‌کرد، گفت: به اندازه گریه بر امام حسین، گریه برای حضرت زینب ثواب دارد.

حسینی‌صدر با ابیان اینکه حضرت زینب گاهی در جلسات تفسیر قرآن در ادامه صحبت‌های حضرت علی(ع) نیز تفسیر می‌کرد، گفت: حضرت زینب(س) در ماجرای شهادت امام حسین(ع) رسالت بزرگ و اقدام کم نظیر تاریخی را انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه وفات حضرت زینب(س) 19 رجب سال62 هجری است گفت: افتخار مذهب شیعه این شخصیت‌های بزرگ است.

وی افزود: در این ایام ولادت جواد الائمه و ولادت حضرت علی(ع) و مراسم اعتکاف را داریم و لیله الرغائب که در حکم شب قدر است و اهمیت دارد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه این ایام عبادت‌های مخصوص و ثواب زیاد دارد، گفت: از همه جوانان دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کنند.

حسینی‌صدر به شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: شهید شیرازی از نظامیانی بود که سهمی در عرفان داشت و شخصیتی کم نظیر که باید به داشتن چنین روحیاتی به خود ببالیم.

وی با بیان اینکه روز ملی فناوری هسته‌ای در بیستم فروردین را در پیش داریم، عنوان کرد: که اگر در هر مرحله ای که اراده کنیم جهادی عمل کنیم، می‌توانیم موفق باشیم نمونه آن دستیابی جوانان ما به فناوری هسته‌ای بود که خیلی از کشورها آن را ندارند.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه حضرت امام(ره) در اول انقلاب فرمودند اگر کارتر کاری در طول عمرش انجام داده باشد قطع رابطه با امریکا بود که باید آن را جشن بگیریم، گفت: کسانی که در دنیا می‌خواهند از مردم دفاع کنند این ترور کردن‌ها را محکوم کنند.

حسینی‌صدر با بیان اینکه رهبر انقلاب در مشهد مقدس فرمودند تولید قوی که از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که مردم مجبور نشوند از خارج مواد موردنیازشان را وارد کنند، گفت: شیوه نادرست ورود کالاهای قاچاق باید متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت قوی باید به دین و اخلاق معتقد باشد، افزود: با تفکر سکولاریسمی جامعه اداره نمی‌شود تفکر مدیران باید ناب باشد و امروز اسلام باید برای دنیا حرف داشته و مدل مدیریت اسلامی را به دنیا نشان دهیم.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه مدیر اسلامی باید روحیه انقلابی داشته باشد در برخورد با دشمن انقلابی عمل کند باید کار بلد باشد توانایی داشته باشند، گفت: برخی ارباب رجوع انتقاداتی دارند و در این ایام تعطیلات نوروز برخی از ادارات هنوز باز نیستند ارباب رجوع نگران هستند مولفه‌های اسلامی در مدیریت جامعه ما باید مشخص و رعایت شود و حل مشکلات مردم باید در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه ادارات باید بازرسی و سرکشی شوند که آیا مدیر کارش را انجام می‌دهد، گفت: مدیر اسلامی وظایفی و مسئولیت هایی دارد باید کارش را به درستی انجام دهد.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه نشست سران اتحادیه عرب در 9 فروردین تشکیل شد که اقدامات ناجوانمردانه در آن رخ داده،گفت:نماینده فرانسه، امریکا در نشست اتحادیه عرب شرکت داشتند که 15 بند داشت که 14 بند آن محکوم کردن ایرانی اسلامی است.

حسینی صدر با بیان اینکه آنها زنان و کودکان بی گناه را می‌کشند و حزب الله لبنان و ایران را محکوم می‌کنند، افزود: چرا داعش را که این همه جنایت انجام داده و توسط خود آنها ساخته شده رامحکوم نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شورا و ریاست جمهوری را در پیش داریم، عنوان کرد: باید مواظب باشیم افراد متخصص، متدین را انتخاب کنیم و متاسفانه هنگام ثبت نام کارهای نامناسبی انجام شد.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: مقام معظم رهبری درباره انتخابات ریاست جمهوری فرمودند در انتخابات دخالت نمی‌کنم مگر اینکه کسانی بخواهند رای مردم را بشکنند و باید همه ما به قانون تمکین کنیم چرا که هیچ مشکلی در خصوص قانون در کشور نداریم.

حسینی صدر افزود: در بحث انتخابات مردم باید شایستگی، تدین، مومن بودن، انقلابی گری را که از شاخص‌های یک انتخاب درست است را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607590
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.