مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که یک درصد سهم بخش سلامت، سه درصد سهم شهرداری‌ها و پنج درصد به حساب خزانه واریز می‌شود.
423 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در 10 ماهه اول سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد به خزانه واریز شده است.
محمدعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که با توجه به مصادف شدن مهلت ارائه اظهارنامه دوره چهارم (فصل زمستان) سال 1395 با تعطیلات نوروز، مؤدیان مالیاتی می‌توانند اظهارنامه این دوره را تا پایان روز پنجشنبه 31 فروردین ماه 1396 ارائه کنند.
غفاری افزود: مؤدیان مالیاتی می‌توانند با درخواست کتبی، از بخشودگی جرائم عدم ارائه اظهارنامه و تأخیر در پرداخت مالیات و عوارض متعلق در موعد مقرر برای این دوره استفاده کنند.
وی تصریح کرد: مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی WWW.EVAT.IR نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر تا تاریخ 31 فروردین اقدام کنند.
وی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را گامی در جهت برقراری عدالت اجتماعی، کمک به عمران شهرها و روستاها و توسعه اقتصادی و عمرانی جامعه دانست.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد میزان پرداخت اعتبار حمایتی به شهرداری‌ها و دهیاری استان را از محل مالیات بر ارزش افزوده در 10 ماهه گذشته سال جاری 282 میلیارد ریال اعلام کرد.
میزان پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری کهگیلویه و بویراحمد از محل مالیات بر ارزش افزوده 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی تصریح کرد: در این مدت حدود 97 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت استان نیز کمک شده است.
غفاری میزان کمک از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال 94 را 325 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبارات نقش مؤثری در توسعه خدمات عمرانی و رفاهی شهرها و روستاهای استان داشته است.
وی اظهار کرد که درآمد شهرستان از محل مالیات بر ارزش افزوده در همان منطقه برای توسعه خدمات رفاهی با رویکرد عادلانه و با هدف محرومیت زدایی هزینه می‌شود.
مدیرکل امور مالیات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که تاکنون 2 پارک مالیاتی در شهرهای بهمئی و سوق بهره برداری شد و ساخت و نامگذاری چند پارک دیگر در دست اقدام است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 17 شهر و بیش از 400 دهیاری است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.