طرح آب‌رسانی به شهر لیکک و حومه باهدف تأمین آب شرب شهر لیکک و روستاهای مسیر تا افق 1425 برای جمعیتی حدود 78 هزار نفر از سد مخزنی کوثر پیش‌بینی‌شده است.
از میزان 8.5 میلیون مترمکعب در سال سه میلیون مترمکعب برای صنعت و 5.5 میلیون مترمکعب برای آشامیدنی پیش بینی شد است.
علی‌اکبر فرهنگی نسب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود که تا سال 94 مبلغ 185 میلیارد ریال و در سال 95 اعتباری به میزان 340 میلیارد ریال به اجرای طرح آب‌رسانی از سد کوثر به بهمئی اختصاص یافته بود.
وی اظهار کرد که این طرح بزرگ آب‌رسانی برای شهر لیکک در 2 فاز از طرف لیکک و نیز از طرف سد کوثر توسط پیمانکار با شتاب لازم در حال اجراست.
فرماندار بهمئی بیان کرد که طرح آب‌رسانی به 132 روستای بهمئی با 290 میلیارد ریال در دست اجراست که تاکنون 45 میلیارد ریال اعتبار این طرح اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد که طرح آب آشامیدنی این روستاها از مخزن اصلی ذخیره آب شهر بهمئی از سد کوثر تأمین خواهد شد.
فرماندار بهمئی اظهار کرد که مخزن آب روستای شهرک ولیعصر با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال در حال ساخت است.
فرهنگی نسب اظهار کرد که شرکت آبفای شهری بهمئی برای ترمیم بسیاری از شبکه‌های فرسوده آب و لوله چاه‌های آب شهری، سال گذشته حدود 2.5 میلیارد ریال اعتبار جذب کرد.
خط انتقال آب از سد کوثر به بهمئی به میزان 51 کیلومتر در چهار قطعه، شامل لوله‌های فلزی با قطر 700 میلی‌متر و لوله 600 میلی‌متر اجرا خواهد شد که پیشرفت آن حدود 20 درصد اعلام شده است.
ساخت جاده دسترسی به طول 50 کیلومتر، 2 ایستگاه پمپاژ با دبی طراحی شده به میزان 355 لیتر در ثانیه از دیگر بخش‌های این طرح بزرگ تأمین آب است.
شهرستان بهمئی یا حدود 45 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری یاسوج واقع شده است.

خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.