به گزارش ایرنا، وجود بیش از یکهزارو 300 هکتار جنگل و مرتع و رویش هزاران گل و گیاه و 870 هزار هکتار جنگل زیبای بلوط رنگین کمانی از زیبایی‌های خالق خلقت را در گستره ای به وسعت بیش از 15 هزار کیلومتر مربع هدیه دوستداران طبیعت کرده است.
بهار دلفریب، طبیعت بکر و دیدنی کهگیلویه و بویراحمد این روزهای نوروزی پذیرای هزاران مسافر مشتاق سیر و سیاحت در طبیعت است.
گردنه زیبای شلال دان، ساحل «رود رونه»، جنگل «بی رحکون» باشت، منطقه سیاحتی «طسوج» چرام با چشمه ساران مفرح، گردنه سیاحتی دیل، سیاحتگاه «برم الوان» بهمنی نقاشی زیبایی از بهار دلفریب این روزها پذیرای هزاران مسافر نوروزی است.
شهرستان‌های باشت، گچساران، دهدشت، بهمئی، لنده و چرام به عنوان نیمی از وسعت استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد این روزها پذیرای مسافران پرشماری است.
پس از گذر از سوز سرمای زمستانی طبیعت سفید پوش شهرستان بویراحمد و گردنه مورگاه با پیمودن کمتر از یکصد کیلومتر به دشت‌های پهناور شهر تاریخی باشت می‌رسید که دو ماه زوتر به استقبال بهار رفته است.
پس از پهنه مخمل پوش پارک جنگلی شلال دون در شمال شهر باشت ، بام نفتی ایران شهر گچساران در زمستان با دمایی بالای 20 درجه سانتی گراد با مردمان خونگرم و مهمان نواز خود برای پذیرایی از مسافران خسته آغوش باز کرده است.
گچساران شهرستان نفتخیز کهگیلویه وبویراحمد این روزها برای پذیرایی از مسافران نوروزی بی تابی می کند.
در حالی که دمای هوا در مناطق گرمسیری استان از 20درجه سانتی گراد تجاوز می کند از گردنه مورگاه به سمت یاسوج دمای هوا گاهی به منفی هفت درجه سانتی گراد می رسد.
در فاصله ای کمتر از 100 کیلومتر مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد با تفاوت دمایی بین منفی هفت تا 20 درجه سانتی گراد جلوه های متفاوتی بوجود آورده که چشم هر رهگذری را خیره می کند.
حدود 30 درجه تفاوت دما به فاصله کمتر از 15 دقیقه، صحنه هایی از خلقت خداوند متعال را پیش روی مسافران قرار می دهد.
این سوی طبیعت زیبای کهگیلویه وبویراحمد شهرستانهای سردسیر بویراحمد و دنا قرار دارد که هنوز پوشیده از برف هستند.
شهر یاسوج که بدرستی پایتخت طبیعت ایران نام دارد در دامنه کوههای دنا آرمیده است و به لحاظ سردسیری بودن هنوز چهره زمستانی دارد زیرا ارتفاعات مجاور آن از برف پوشیده است.
در 30 کیلومتری غرب یاسوج شهر توریستی سی سخت قرار دارد که قله های سفیدپوش دنا چتر خود را بر سرش باز کرده است.
سی سخت را سردترین شهر استان کهگیلویه وبویراحمد می دانند که تا دو ماه اول بهار از برف سفیدپوش است و طبیعت سحرانگیزش ، انسانها را وادار به تعظیم و تحسین خلقت خداوند می کند.
سرزمین چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد استانی مملو از نعمت است که گچسارانش بام نفت کشور و یاسوجش پایتخت طبیعت ایران است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد یک هزار و 366 کلاس درس در این استان پذیرای اسکان میهمانان نوروزی در ایام نوروز است.
هادی زارع‌پور اظهار داشت: فعالیت ستاد اسکان فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در 13 پایگاه تا 13 فروردین‌ماه سال جاری برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی ادامه دارد.
در کنار جاذبه های طبیعی حرم مطهر بیش از 300بقعه متبرکه از جمله حرم بی بی حکیمه (س)خواهر گرامی امام رضاع (ع) نیز روزانه پذیرای هزاران مسافر نوروزی است.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/6162
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.