جواد حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در باخرز فراهم شده است.
وی ادامه داد: باخرز سال 1389به جمع شهرستانهای خراسان رضوی پیوست و به رغم کمبود امکانات در برخی حوزه ها، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی آن با تمام توان و جدیت بستر مناسب را برای گذراندن تعطیلات نوروز فراهم کرده اند.
فرماندار باخرز گفت: این شهرستان شاید برای مسافران و گردشگران به درستی معرفی نشده باشد اما آثار و بناهای تاریخی این خطه مرزی می تواند نظر هر بیننده ای را جلب کند.
وی وجود 6جاذبه طبیعی و 33 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را نمونه ای از ظرفیتهای گردشگری باخرز ذکر و بیان کرد: در کنار تمام این ظرفیتها نباید از جذابتهای اکوتوریستی و همچنین جاذبه های استثنایی روستایی این منطقه غافل شد.
او به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان برای استقبال از مسافرین نوروزی اشاره و بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن بهار و ایام نوروز اقداماتی از جمله کاشت نهال و گلکاری در بوستانها و میادین و معابر اصلی شهر صورت گرفته و همچنین در میادین اصلی المانهایی نصب شده است.
وی قلعه اسکندر آباد، آب انبار، آرامگاه شیخ عبدالله و آسیاب آبی جیزآباد را از مهمترین آثار و بناهای تاریخی شهرستان باخرز برشمرد.
باخرز در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.