پژمان نیک اقبالی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد تسهیلات سفر استان از 2 ماه پیش با برگزاری جلسه‌های متعدد تمام تلاش خود را برای استقبال مطلوب از میهمانان و گردشگران نوروزی به کار بسته است.
وی افزود: همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای سفرهای مطلوب به این استان که در چند سال اخیر به یکی از مقاصد مهم گردشگری در جنوب کشور تبدیل شده، مهیاست.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کهگیلویه و بویراحمد را به‌عنوان مقصد جدید گردشگری معرفی کرده است.
نیک اقبالی اضافه کرد: از امروز پنجشنبه یگان‌های امداد و نجات، اورژانس زمینی و هوایی، پلیس‌راه و پلیس راهور و همچنین ایستگاه‌های هدایت مسافران در مسیرهای استان مستقر شده است.
وی افزود: استفاده از فضای هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مدارس، ادارات و در صورت بارندگی سالن‌های ورزشی در دستور کار ستاد تسهیلات سفر قرار گرفته است.
نیک اقبالی گفت: در تعطیلات پیش رو سفر به مقصد گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با در نظر گرفتن خدمات قابل توجه در همه زمینه‌های مورد نیاز از سفرهای لذت بخش خواهد بود.
15 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 1396 هرگونه حفاری در شهرها و جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد ممنوع اعلام شده و در ایام تعطیلات نوروز نیز از انجام عملیات راه‌سازی در جاده‌های اصلی استان که سبب اختلال در رفت و آمد مردم و مسافران شود جلوگیری خواهد شد و اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر این امر نظارت می کنند.
شهرداری‌های هفده گانه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی، بهبود وضعیت مبلمان شهری، فضای سبز، گل‌کاری پارک‌ها، خط کشی خیابان‌ها، نصب تابلوهای راهنمای گردشگران و رنگ آمیزی بلوارها و جدول شهرهای استان تا قبل از ایام نوروز سال 1396 اقدام می کنند.
براساس اعلام سازمان هواشناسی، احتمال بارندگی در ایام تعطیلات نوروز سال 1396 در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و باید مکان‌هایی از جمله سالن‌های ورزشی، مساجد، حسینیه‌ها و میهمان سرای دستگاه‌های اجرایی این استان برای اسکان اضطراری گردشگران نوروزی آماده باشند.
250 گردشگاه طبیعی، 870 هزار هکتار جنگل، 2 هزار اثر تاریخی، 350 بارگاه امامزاده و دشت‌های سرسبز و رودهای پر آب از جمله جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با یک درصد مساحت کشور نزدیک به 700 هزار نفر جمعیت دارد.
کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن اقلیم‌های متفاوت به استان چهار فصل مشهور شده و یاسوج مرکز این استان، پایتخت طبیعت ایران نام گرفته است.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.