به گزارش ایرنا، هر چند مردم قدرشناس ایران اسلامی در تمام روزهای سال به یاد شهدای ایثارگر خود هستند، اما این روز بهانه‌ای برای تجلیل از پایداری و صلابت شیر زنان و بزرگ زنانی است که فرزندان، پدران یا همسران خود را فدای عزت و سربلندی کشور خود کردند.
فرزند شهید محمد تقی عمرانی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه 6 ماهه بودم که پدرم به شهادت رسید گفت که جای خالی پدر در تمام دوران زندگی ام از نخستین روزی که پا در کلاس درس گذاشتم تا روزی که از دانشگاه در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شدم همواره احساس کرده‌ام.
زینب عمرانی بیان کرد که خدمت به مردم به ویژه در مناطق محروم از خواسته‌های پدر شهیدم بوده و من تلاش کردم برای تحقق این امر تلاش کنم.
مادر یک دانشجوی شهید گفت که از 2 فرزندم در حالی که 18 و 20 ساله بودند از سنگر علم در دانشگاه به جبهه رهسپار شدند که فرزند بزرگم به شهادت رسید.
آفتاب شفیعی مادر شهید اقبال مرادپور بیان کرد که فرزندم بر این باور بود که سربلندی از آزمون‌های الهی مهمترین ویژگی‌های انسان‌های وارسته است.
وی افزود: شهید اقبال معتقد بود که برای پیروزی در آزمون الهی که معیار سنجش ایمان است باید از ارزنده‌ترین دلبستگی‌های دنیوی گذشت.
این مادر شهید بیان کرد که روزهای پایانی اسفند سال 1363 که فرزندم به شهادت رسید تلخ‌ترین روزهایی بود که در زندگی خود تجربه کردم اما وقتی خیل مردم شهرم که برای برپایی آئین هفتم فرزندم در عید نوروز سال 1364 به گلزار شهدا آمدند را دیدم، همه آن جمعیت را غمخوار خود دانستم.
پری مرادپور که همسرش، تنها 25 روز پس از ازدواج، به شهادت رسید گفت که از دست دادن مهمترین تکیه گاهم در روزهای اول زندگی صبر و طاقت زیادی می‌خواست که وقتی برگ‌های خاطراتم را ورق می‌زنم تنها با یاد خداوند و هدف بالایی که همسرم را به خاطر آن از دست دادم من را آرام می‌کند.
همسر شهید شهباز بنیاد اصل بیان کرد که سادگی، قناعت و مهربانی مهمترین ویژگی این شهید بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت که بازدید از خانواده شهدا از برنامه‌های تکریم خانواده شهداست که در اولویت فعالیت‌های دولت یازدهم قرار دارد.
سیروس باوی افزود که 98 درصد از گلزارهای شهدای این شهرستان معادل 42 مورد از سال 1385 تاکنون ساماندهی شده است.
باوی بیان کرد: در این تعداد گلزار ساماندهی شده پیکر 358 شهید انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس آرمیده است.
وی ابراز کرد: بیش از 43 گلزار شهدا با 359 قبر در این شهرستان وجود دارد.
باوی تصریح کرد: ساماندهی گلزار تک مزاری آبکل با اعتباری بیش از 300 میلیون ریال در دست اجراست.
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به 22 اسفند گفت که خانواده شهدا اسوه‌های صبر و پایداری هستند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: از دست دادن فرزند به عنوان عزیزترین گوهر وجود برای یک مادر، سخت‌ترین آزمایش الهی است که این بانوان صبور از آن سربلند بیرون آمدند.
وی همسران شهیدان را از دیگر بانوان رنج کشیده و صبور ایران اسلامی توصیف کرد.
امام جمعه دوگنبدان بیان کرد که اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مدیون مادرانی است که با پرورش فرزندانی ایثارگر در پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش آفرینی کردند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
گچساران بر اساس جمعیت ازجمله 15 شهر اول کشور در تقدیم شهدا به انقلاب است.
شهرستان گچساران 105 شهید دانش آموز و 20 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرد.
نخستین شهید جنگ تحمیلی شهرستان دوم دی ماه سال 1359 در منطقه فیاضیه آبادان به فیض شهادت نائل آمد.
43 گلزار شهدا در این شهرستان وجود دارد که پیکر 360 شهید هشت سال دفاع مقدس در آن آرمیده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.