گروهی از دانشجویان دانشگاه یاسوج در نامه‌ای که در برخی سایت‌های استانی انتشار یافته از افزایش شهریه خوابگاه‌ها و پرداخت نشدن ودیعه خود ابراز نگرانی کرده بودند.
فریبرز نیکدل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه اسکان در خوابگاه‌ها که از اول سال تحصیلی تعیین شده بود، تغییری نکرده است.
وی از سطح بندی خوابگاه‌های دولتی و تعیین هزینه‌ها به صورت نظام مند خبر داد و تصریح کرد با توجه به افزایش طول‌ترم تحصیلی در سال جاری هزینه‌ای به صورت سیستمی بر میزان شهریه اول سال اضافه شده بود که قبل از ارسال نامه دانشجویان این هزینه با دستور رئیس دانشگاه کسر شده بود.
نیکدل در خصوص ودیعه اظهار کرد که دانشجویان درترم اول ودیعه که هم اکنون 500 هزار ریال است واریز می‌کنند و پس از فارغ‌التحصیلی به آنها پرداخت خواهد شد اما در پایان هرسال تسویه آن ممکن نخواهد بود.
وی اظهار کرد که هزینه خوابگاه‌ها بر اساس سطح بندی و سیستمی تعیین شده و بر اساس امکانات رفاهی نرخ آن متفاوت است که سطح خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج درجه 2 تعیین شده و هزینه خوابگاه‌های 2، چهار تا 6 نفره متفاوت خواهد بود، به گونه‌ای که هزینه 2 نفره در هر ترم 2 میلیون و 650 هزار ریال و چهار نفره 2 میلیون و 110 هزار ریال تعیین شده است.
نیکدل به استفاده بیش از 2 هزار دانشجو از خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در حال حاضر خوابگاه خودگردان ندارد و حصول این موفقیت از اقدام‌های ارزنده دولت تدبیر و امید است.
وی تصریح کرد در گچساران برای دانشجویان دانشکده نفت و گاز به ظرفیت 300 نفر از خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و در چرام خوابگاه به ظرفیت 100 نفر با نرخ دولتی برای دانشجویان توسط دانشگاه یاسوج اجاره شده است.
وی در خصوص چگونگی پرداخت ودیعه دانشجویان اظهار کرد که ودیعه دانشجویان در پایان هر ترم و سال تحصیلی قابل تسویه نیست و پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجو پرداخت خواهد شد و ادعای پرداخت نشدن ودیعه بی اساس است.
دانشگاه یاسوج حدود 6 هزار دانشجو دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.