به گزارش ایرنا، داریوش دیودیده روز شنبه در آیین تجلیل از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان در یاسوج اظهار داشت که افزون بر یکهزار و 90 میلیارد ریال تاکنون برای این تعداد واحدهای صنعتی هزینه شده است.
از مجموع بیش از 160 هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و 50 میلیارد ریال است
وی تصریح کرد که حدود 30 مورد از این واحدها در کهگیلویه وبویر احمد به طور کامل راکد و مابقی نیز نیمه فعال بودند.
دیودیده حمایت از سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف را رویکرد و راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید و همچنین مسئولان و مدیریت اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت که ظرف 2 سال گذشته تاکنون بیش از 120 پرونده طرح‌های صنعتی راکد و نیمه فعال در این استان مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفته‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ارتباط دوسویه و متقابل بین مصرف کننده و تولید کننده گفت که وظیفه و رسالت تولید کنندگان تولید کالاهای با کیفیت و در عین حال رعایت انصاف در قیمت گذاری کالاهاست.
دیودیده اظهار داشت که مصرف کننده نیز باید مسئولانه و متعهدانه برای خرید کالای تولید شده داخلی پیشگام باشد.
کهگیلویه و بویراحمد براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده، دارای افزون بر 700 کارخانه و 12 شهرک صنعتی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت که میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 640 میلیارد ریال است.
دیودیده گفت که این میزان حجم سرمایه گذاری در قالب 735 واحد صنعتی در سطح استان است.
وی میزان اشتغالزایی این تعداد طرح را حدود 9 هزار و 300 نفر ذکر کرد.
دیودیده میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در دست اجرا در این استان را نیز افزون بر 200 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
وی این میزان حجم سرمایه گذاری را در قالب 533 طرح صنعتی در دست اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت که میزان اشتغالزایی این طرح‌ها حدود 18 هزار نفر پیش بینی شده است.
وی بیان کرد که 414 مورد از مجموع 533 طرح صنعتی در حال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دارای پیشرفت فیزیکی بین 40 تا 99 درصد هستند که 2.4 درصد کشور را شامل می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.