اسماعیل جمیاری روز شنبه در جمع خبرنگاران گچساران افزود: این تعداد افراد به دلیل پرداخت نکردن جرائم غیر عمد شامل مهریه، دیه و بدهی مالی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد محبوس هستند.
وی افزود: 100 زندانی غیر عمد در سطح زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت این استان امسال با کمک افراد خیر، و نیز حمایت‌های مالی ستاد دیه کشور از زندان رهایی یافتند.
جمیاری تصریح کرد: هم اکنون زمینه آزادی 22 زندانی جرائم غیر عمد این استان به‌وسیله ستاد دیه کشور فراهم شده که تا قبل از سال جدید آزاد خواهند شد.
وی اظهار کرد: زندانی بودن افراد به علت جرائم غیر عمد آسیب اجتماعی بوده و اثرات زیانباری بر خانواده این دسته از زندانیان دارد و باید با فراهم کردن زمینه آزادی این زندانیان از آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری کرد.
جمیاری گفت: هم اکنون 210 زندانی در کهگیلویه و بویراحمد حافظ یک تا 9 جزء قرآن کریم هستند.
وی ابراز کرد: آموزش مفاهیم قرآنی از برنامه‌های اولویت دار و مهم زندان‌های این استان است که بر اثر این برنامه‌ها تاکنون به نتایج بسیار درخشانی دست یافته‌ایم.
جمیاری ابراز داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان جزء برنامه‌های مستمر در این استان است که به صورت فصلی برگزار می‌شد.
وی افزود: این آموزش‌ها موجب توانمندسازی برای اشتغال مفید، تأمین معاش و بازدارندگی از ارتکاب جرم پس از آزادی زندانیان می‌شود.
جمیاری ادامه داد: در سه زندان‌ استان امکان ادامه تحصیل از ابتدا تا رسیدن به بالاترین مراتب علمی و نیز حرفه آموزی در رشته مختلف فنی و حرفه‌ای برای محکومان فراهم شده است.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.