محمد درویش عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران اظهار داشت که هر کدام از این تشکل های مردمی 100 نفر عضو دارند.
وی بیان کرد: 416 تشکل مردمی در حوزه محیط زیست از ابتدای تشکیل دولت یازدهم تاکنون در کشور فعالیت می کنند.
مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست گفت که برای بروز شدن اطلاعات اعضای تشکل های مردمی نشست های فصلی برگزار می شود که تاکنون این نشست ها در گرگان، دامغان، عسلویه، نیشابور و همدان برگزار شده است.
درویش، ارتقای عملکرد تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست، گردشگری و همچنین انتخاب بهترین تجربه های میدانی سمن های فعال در این حوزه را از دیگر اهداف برگزاری این نشست ها دانست.
مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست تصریح کرد که برگزاری انتخابات آزاد برای انتخاب پنج نماینده و بازرس در هر استان از دیگر برنامه های عملی برای ثمربخش تر کردن مشارکت مردم برای صیانت از محیط زیست است.
وی گفت: بهره وری از قدرت سمن ها و تشکل های مردم نهاد اولویت دولت تدبیر و امید برای فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست است.
درویش ابراز داشت: برنامه ریزی برای صیانت از محیط زیست باید دانش بنیان با ارائه آموزش های اصولی باشد تا بتواند به اصلاح الگوهای غلط و تغییر نگرش های اجتماعی با محیط زیست به عنوان یکی از کلیدهای توسعه پایدار منجر شود.
مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست کشور برای شرکت در همایش سبز و دوره های آموزشی صیانت از محیط زیست به مدت 2 روز به شهرستان گچساران سفر کرده است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.