بر اساس گزارش ها سالانه 400 تا 500 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان باشت دیدن می‌کنند.
گردشگران استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مسافران نوروزی مناطق گردشگری این شهرستان هستند.
رحیم خردمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که ساماندهی پارک‌های ورودی و خروجی شهر، سالن‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای اسکان مهمانان نوروزی در این شهرستان است.
وی تصریح کرد که نظارت بر رستوران‌ها، واحدهای خدماتی شهری و بین‌راهی، برنامه‌ریزی برای تأمین امنیت، بهداشت و دیگر خدمات هم‌اکنون از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در حال انجام است.
خردمند برپایی نمایشگاه ورودی شهر باشت برای راهنمایی مسافران نوروزی و توزیع بروشور معرفی مناطق گردشگری، هماهنگی برای پاکسازی مناطق گردشگری در حین و پس از تعطیلات نوروزی با تشکل‌های مردم‌نهاد و برپایی مانور آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان در روز 25 اسفند از دیگر خدمات پیش‌بینی‌شده در تعطیلات نوروزی 96 است.
وی همچنین از تعریض جاده منطقه گردشگری شلال دان از سوی اداره راه و شهرسازی خبر داد و گفت که این طرح باهدف کاهش خسارت‌های سوانح جاده ای انجام شده است.
خردمند گفت که اردوگاه گردشگری در امامزاده سید محمد (ع) روستای سرابیز، گردنه شلال دان و زیرساخت‌های گردشگری در منطقه رود رونه ازجمله امکانات ساخته‌شده برای رفاه گردشگران در این شهرستان است.
خردمند افزود: حفر چاه آهکی، خط انتقال آب، منبع ذخیره آب 200 مترمکعبی، سرویس بهداشتی در 2 نقطه، سکوهای آبخوری سه‌نقطه، نمازخانه، روشنایی، آلاچیق و سکوهای نشیمن ازجمله امکانات موجود در شلال دون است.
خردمند اظهار کرد: هم‌اینک 11 مجتمع پذیرایی در مناطق مختلف باشت فعالیت می‌کند.
باشت 15 جاذبه گردشگری شاخص دارد که گردنه شلال دان، کلگه امیر شیخی، درخت کهنسال لار، رود رونه، دامنه‌های کوه سه هزار متری خامی، پل تاریخی بریم، بنای تاریخی دوگور دوپا، مجموعه تاریخی چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه پیچاب از مهم‌ترین آنهاست.
شهرستان باشت در جاده ارتباطی شیراز به جنوب و غرب کشور یکی از قطب‌های اصلی گردشگری نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
این شهرستان در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.