جبار کیانی پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هیات تجاری کشور عمان روز بیستم اسفند ماه جاری وارد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و در چند روز اقامت خود از صنایع دستی، غذایی مناطق گردشگری و مستعد برای سرمایه گذاری استان دیدن می‌کند.
وی گفت که بخش خصوصی کشور عمان در سفر چندی پیش هیات تجاری استان به این کشور از بخش‌های صادرات دام زنده، گل رز، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و آب معدنی استان استقبال کرد شد و اتاق بازرگانی برای صادرات این محصولات به عمان اعلام آمادگی کرد.
کیانی پور بازار کشور عمان را فرصتی استثنایی برای معرفی محصولات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: قبل از حضور در نمایشگاه تجاری عمان، اطلاع‌رسانی لازم به واحدهای مختلف تولیدی استان انجام شد که از این فرصت ارزشمند استفاده کنند اما واحدهای صنعتی استقبالی نکردند.
وی گفت: در نمایشگاه تجاری عمان غرفه‌ای 24 متر مربعی برای عرضه محصولات استان در نظر گرفته شده بود که محصولات شرکت‌های زردبند، سینره، کوبودنا، بید زرد و صنایع دستی در معرض نمایش قرار گرفت و سایر محصولات استان در قالب اسلاید و بروشور به بازدیدکنندگان معرفی شد.
رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن کهگیلویه وبویراحمد افزود: در حاشیه حضور هیات بازرگانی استان در نمایشگاه عمان دیدارهایی با مسئولان بخش خصوصی آن کشور صورت گرفت و با توجه به روابط مناسب میان 2 کشور، عمان در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند فرصتی ارزشمند برای عرضه محصولات استان به سایر کشورهای منطقه و جهان باشد.
کیانی پورتاکید کرد که اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی در سال جاری اقدامات مناسبی انجام داده که دعوت از هیأت تجاری امسک روسیه، حضور سفیر بلغارستان در یاسوج و حضور در نمایشگاه‌ عمان از جمله این اقدامات است.
هیات تجاری کهگیلویه و بویراحمد اوایل بهمن ماه گذشته در نمایشگاه تجاری عمان شرکت کرد.
کشور عمان حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد و در میان کشورهای حضور خلیج فارس رابطه نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارد.
هیات 17 نفره از مسئولان سیاسی و فعالان اقتصادی استان امسک روسیه اواخر مهرماه امسال به منظور توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کهگیلویه و بویراحمد وارد این استان شد.
سال گذشته یک هیات از کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور به سرپرستی استاندار به استان امسک روسیه سفر کرده بود.
گروه بازرگانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان پارسال به روسیه سفر کرد و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهم نامه‌هایی امضا شد.
امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه‌های اورال به شمار می‌آید که فاصله بین این استان تا مسکو 2700 کیلومتر است
سفیر بلغارستان در تهران و رایزن بازرگانی سفارت این کشور هم اواخر آذرماه امسال به منظور آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری کهگیلویه و بویراحمد و گسترش مناسبات اقتصادی به استان مسافرت کردند.
در فاصله زمانی میان سفر این 2 هیات اقتصادی – سیاسی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در سفری که با هیات سیاسی اقتصادی ایران به اروپای شرقی و لبنان داشت با تعدادی از سرمایه‌گذاران این کشورها رایزنی کرد.
جبار کیانی پور گفت: اعزام تجار به امارات و ترکمنستان توسط اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در دستور کار قرار گرفته است و می‌طلبد در حوزه کشاورزی و بسته‌بندی محصولات، شناسایی بازارهای هدف، استانداردسازی محصولات و برطرف شدن ضعف در حوزه تجارت خارجی استان اقدام‌های اساسی صورت گیرد.
کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد وسعت و یک درصد مساحت ایران، ظرفیت فراوانی در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی، منابع طبیعی و... برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارد.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.