براساس آمار موجود در مدت مشابه پارسال /سال 94/ 220میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.
حسین بهمنی روز سه شنبه در حاشیه نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده از ابتدای سال جاری تاکنون 289 میلیارد ریال بوده است.
به گفته وی، یکهزار و 740 فقره پرونده در 11ماه گذشته سال جاری در زمینه قاچاق کالا در مناطق مختلف استان تشکیل شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل یکهزا ر و 615 فقره بود.
بهمنی تصریح کرد: یکهزار و 560 متهم درسال جاری به دلیل قاچاق کالا در استان دستگیر شدند که 303 نفر بیشتر از پارسال است.
وی ادامه داد: تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لوازم یدکی خودرو، قطعات کامپیوتر، پودر و مواد نیرو زا، تجهیزات ماهواره ای، سیگار، انواع مشروبات الکلی، سوخت، باتری خودرو و لوازم صوتی و تصویری از مهمترین اقلام کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری در استان بوده است.
مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در 11 ماهه سال جاری 21 هزار و 29 لیتر انواع فرآورده های نفتی و بیش از 20 هزار لیتر مشروبات الکلی قاچاق در استان کشف و ضبط شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که برای مبارزه موثر با قاچاق کالا باید حساسیت و تعامل بیشتری میان دستگاه های ذیربط وجود داشته باشد.
فتاح محمدی تاکید کرد که کشور در شرایطی قرار دارد که برای کمک به تولید ملی و رونق اقتصادی نیاز بیشتری به مبارزه بی امان با قاچاق کالا احساس می شود.
کهگیلویه و بویراحمد از جمله استانهای کشور است که در مسیر انتقال کالای قاچاق از بنادر جنوبی کشور به مناطق مرکزی و تهران قرار دارد.
خبرنگار: مسعود علیزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.