علی لدنی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این تعداد انشعاب غیرمجاز خسارت های فراوانی را به شرکت آب و فاضلاب استان وارد کرده است.
وی گفت: میزان هدر روی آب در مناطق شهری کهگیلویه و بویر احمد افزون بر 26درصد است.
لدنی نژاد تصریح کرد که حدود 10میلیون متر مکعب از 38 میلیون مترمکعب آب تولیدی در استان هدر می رود که بخشی از آن مربوط به انشعابات غیرمجاز است.
98 درصد از جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش آب و فاضلاب شهری است.
52 درصد از جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری زندگی می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب همچنان با قاطعیت انجام خواهد شد.
وی افزایش میزان انشعابات غیرمجاز در شهرهای مختلف استان به ویژه شهرهای یاسوج و مادوان را ناشی از عدم آگاهی برخی شهروندان نسبت به روند تولید و تامین آب شرب دانست و گفت: باید بتوان با فرهنگ سازی و کمک رسانه ها زمینه آگاهی بخشی شهروندان را در این راستا فراهم کرد.
لدنی‌نژاد با تقدیر از همکاری بی شائبه دستگاه قضایی در جمع آوری انشعابات غیرمجاز و برخورد قانونی با متخلفان اذعان داشت: شرکت آبفای شهری با قاطعیت هرچه تمام تر و برای جلوگیری از تجاوز به حقوق شهروندان وارد میدان شده و هیچ عاملی خللی در عزم آبفای استان وارد نخواهد شد.
تعداد مشترکان آب شرب این استان درحالی‌که در سال 92، 120 هزار و 983 مشترک بود در سال جاری به 148 هزار مشترک رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 362 کیلومتر شبکه آبرسانی تا سال 92 در استان احداث شده بود که این میزان در سال 95 به یکهزار و 400 کیلومتر افزایش یافته است.
حجم مخازن آب شرب کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از 102 هزار و 940 مترمکعب به 125 هزار و 560 متر مکعب رسیده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.