معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برطرف شدن مشکل مرغ در این استان خبر داد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ واحد مرغداری راکد این استان قابلیت احیاء و بازگشت به چرخه تولید دارند و ۲۵ واحد دیگر باید احداث شود تا مشکل گوشت مرغ استان رفع شود.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سید حشمت الله صمیمی دوست روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان با اشاره به اینکه استان در تولید گوشت مرغ با کسری مواجه است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی ظرف دو هفته مهلت دارد میزان تولید و کسری مرغ را احصاء و گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه ۴۱ واحد مرغداری راکد ۱۱ واحد توان بازگشت به چرخه تولید را ندارد و از رده خارج هستند، بیان کرد: ۳۰ واحد دیگر قابلیت احیاء را دارند که سازمان جهاد کشاورزی برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید برنامه‌ریزی انجام دهد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بازگشت این تعداد واحد مرغداری راکد به چرخه تولید، استان نیازمند ۲۵ واحد جدید است که در صورت احداث این واحدها همه نیاز مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد در خود استان تولید و تامین می‌شود.

صمیمی‌دوست خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فراخوان کنید تا کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند ورود کنند.

 وی بیان کرد: اولویت استان کهگیلویه و بویراحمد بحث تولید مرغ است که از کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.