فرودگاه یاسوج 29 بهمن ماه سال 96 به دلیل سقوط هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان تعطیل شد و تا امروز تعطیل بوده اما یک پرواز آزمایشی در این فرودگاه انجام شد که تطبیق شرایط آن با استانداردهای جهانی مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای هما امروز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی انجام شد.

به گزارش جماران، سید اکبر میری‌روشن روز دوشنبه در نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای هما در جمع خبرنگاران اظهار داشت : این پرواز با هماهنگی مقامات عالی استان و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای ارزیابی شرایط منطقه ای و ایمنی فرودگاه انجام شده است.

معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با رسیدن به نتایج مثبت و مطلوب در این منطقه پروازها برقرار خواهد شد.

میری‌روشن ابراز داشت: در پرواز اولیه این هواپیما با کمک تعدادی از بهترین خلبان های کشوری به یاسوج بررسی هایی انجام شد و تا لحظاتی دیگر این هواپیما از فرودگاه یاسوج بلند می شود.

وی تاکید کرد: به طور کامل منطقه بررسی خواهد شد و نظر نهایی در خصوص تطابق با قوانین و مقررات بین المللی اعلام می شود.

معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ارزیابی این پرواز تا پایان امروز به طور دقیق بررسی و در اولین فرصت اعلام خواهد شد.

میری‌روشن تصریح کرد: ظرفیت این هواپیمای ایران ایر ۷۰ نفر است اما به این معنا نیست که هر روز ۷۰ نفر را حمل کند، ارتفاع فرودگاه از سطح آب های آزاد و درجه حرارت و ارتفاعات در مسیر آن و هوای فرودگاه مقصد محدودیت هایی هستند که تعداد نفر هایی که این هواپیما قابلیت حمل آن ها را دارد مشخص می کند.

وی گفت: ابتدا باید به نتیجه قطعی برسیم که از نظر ایمنی و عملیاتی توانایی برقراری این پرواز وجود دارد و طبق مذاکرات مقامات استان با شرکت هواپیمایی و بازرگانی شرکت هواپیمایی تعداد پرواز های این فرودگاه مشخص خواهد شد. 

گفتنی است، ۲۹ بهمن ماه سال ۹۶ هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و موجب تعطیل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.