مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از مرگ 10 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر طی سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ نفر در سه ماه نخست امسال بر اثر سو مصرف مواد مخدر در این استان جان خود را از دست دادند که می طلبد مسئولان در این زمینه آگاه بخشی های لازم را انجام دهند.

به گزارش جماران، کامروز امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه ماهه نخست امسال نیز ۱۰ نفر بر اثر سو مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند، این آمار در سه ماهه مشابه سال گذشته ۹ نفر بوده است.

وی افزود: بیشتر متوفیان سو مصرف مواد مخدر در استان جوان (۲۰ تا ۴۰) ساله هستند که این روند افزایشی زنگ خطر مصرف مواد مخدر در استان را به صدا درآورده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اعتیاد به مواد مخدر را یکی از بلاهای خانمان سوز عنوان کرد و گفت: فوت ناشی از سو مصرف مواد مخدر در این استان روند نگران کننده ای داشته است.

امینی ابراز داشت: ۵۰ نفر در سال گذشته بر اثر سو مصرف مواد مخدر در این استان جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: کل اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۵۸۷ مورد بوده که از این تعداد ۳۹ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بر اثر سو مصرف مواد مخدر جان باختند.

وی بیان کرد: سال ۹۸ نسبت با مدت مشابه سال ۹۷ شمار متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در این استان، ۱۰۸.۳ درصد افزایش داشته است و حدود رشد ۲ برابری داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان از لحاظ تعداد متوفیان سو مصرف مواد مخدر به لحاظ جمعیت در رتبه ششم کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.