رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۰۰درصدی اجاره بهاء در این شهر خبر داد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بهاء در این شهرستان، گفت:باید نظارت جدی بر بازار مسکن استان شود تا شاهد این وضعیت نباشیم.

به گزارش جماران، عنایت رضایی گفت: طی امسال تا ۵۰ و حتی ۱۰۰ درصد افزایش اجاره بهاء در شهر یاسوج داشته ایم در حالی که طبق قانون تا حداکثر ۲۵درصد اجازه افزایش اجاره بهاء وجود دارد و بیشتر از این میزان تخلف است.

وی با بیان اینکه مالکان و صاحبان خانه در اجاره دادن خانه خود بی انصافی می کنند، اظهارکرد: به مشاوران املاک و بنگاه داران یاسوج که برخی از انها حق مردم و مستاجران را ضایع می کنند، اعلام کرده ایم که از ثبت قیمت اجاره بهاء نامتعارف را ثبت نکنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج خاطرنشان کرد: قیمت اجاره بها در این شهر خودسرانه تعیین می شود و ملاک خاصی وجود ندارد البته بیشتر صاحبان خانه قمیت اجاره بهاء خانه خود را مطابق اقساط وام خود تنظیم می کنند که کاملا اشتباه است.

رضایی تصریح کرد: باید نظارت جدی بر بازار مسکن استان شود تا شاهد این وضعیت نباشیم.

وی ادامه داد: متولیان امر از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان صمت با همکاری و نظارت دستگاه قضایی به موضوع اجاره بهاء در این شهر ورود کنند و قیمت ملک و اجاره بهاء را در مناطق مختلف مشخص و براساس منطقه بندی قیمت گذاری شود تا مشکلات بازار مسکن کمتر شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاسوج عنوان کرد: در صورت ادامه روند افزایش اجاره بهاء در شهر یاسوج با حاشیه نشینی و چادر نشینی در این شهر مواجه خواهیم شد.

رضایی وی نبود زیرساخت لازم مسکن، گرانی مصالح ساختمانی  و پایین بودن قدرت خرید را از دیگر عوامل گرانی اجاره بهاء در سطح کشور و به تبع در شهر یاسوج عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.