معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ابتلای 37 نفر به کرونا در یک مراسم عزا خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی ناقص اجرا می شود، از ابتلای 37 نفر به کرونا در یک مراسم عزا خبر داد.

به گزارش جماران، احد جمالی در شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی ناقص اجرا می شود، گفت: با توجه به وضعیت استان‌های همجوار دارای وضعیت قرمز و در سطح هشدار خوزستان، بوشهر و هرمزگان باید منتظر موج شدید کرونا در هفته های آینده باشیم.
وی استفاده از وسایل محافظ شخصی از جمله ماسک و دستکش در ادارات و برای مراجعین را الزامی اعلام و اظهارکرد: شیوه بیماری کرونا بسیار سریع است و هشدارها در این خصوص جدی است و همه باید برای عبور از پیک بیماری همکاری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ‌گذاری اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: مردم عزیز استان در مرحله اول بیماری خوب رعایت و همکاری کردند اما متاسفانه رها کردند.
جمالی تاکید کرد: همه صنوف، مطب ها و داروخانه ها ملزم به انجام پروتکل های بهداشتی کرونا هستند و در غیر این صورت پلمب می ‌شوند.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا را به نحوی مدیریت کنیم که کمترین فوتی و اشغال تخت را داشته باشیم، ادامه داد: اگر رعایت نکنیم باید جنازه تحویل بگیریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفویض اختیارات از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به استانداران عنوان کرد: فاصله ‌گذاری پویا اعمال می شود و با کم کاری ها برخورد قانونی به عمل می آید.
جمالی با بیان اینکه کرونا همچنان هست و باید همزیستی مسالمت‌ آمیزی با آن داشته باشیم، تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات عروسی و عزا در این استان رعایت نمی ‌شود به نحوی که خروجی یک مراسم عزا ۳۷ بیمار کرونایی بود.
وی از تهیه و تدوین ساختار سند جامع سلامت استان خبر داد و گفت: این سند به شاخص های سلامت، ابعاد مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی می پردازد و بهترین راهکار و چشمندازها را برای افق کوتاه مدت، تا بلند مدت طراحی و ترسیم کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت این سند در توسعه همه جانبه بهداشت و سلامت استان اظهارکرد: توزیع و ارتقای عادلانه شاخص های سلامت با حضور ومشارکت همه دستگاه های دولتی در شهرها و روستاهای استان تاکید دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.