عملیات ساخت پنج هزار و ۱۱۵ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت استان در سال ۱۳۸۷ آغاز شد.

زمان خوب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با صدور این تعداد، اسناد مالکیت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد  تمام شده است.

وی بر تثبیت مالکیت دولت و اخذ اسناد اراضی دولتی تاکید کرد و گفت: اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی در محدوده شهرها پس از دریافت مستندات قانونی در کمترین زمان ممکن صادر می شود.
خوب بیان کرد: نیاز است برای صدور سند نهادهای متولی امر زمین و مسکن مستندات و نقشه کاداستری اراضی ملی استان را تهیه و به ادارات ثبت تحویل دهند.
وی اظهارکرد: تثبیت اراضی دولتی در اجرای قانون جامع حدنگار علاوه بر حفظ حقوق بیت المال هرگونه اعطای اعتبار و هزینه کرد در این زمینه، نوعی صرفه جویی در هزینه‌ها برای رفع تصرف اراضی دولتی محسوب می شود.

خوب تصریح کرد: نیاز است اداره کل راه و شهرسازی استان نقشه املاک خود را با مختصات utm تحت سامانه شمیم به ثبت ارائه تا علاوه بر جانمایی در نقشه‌های کاداستر و تثبیت مالکیت دولت و صدور سند مالکیت کاداستری برای حفاظت و جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی اقدام شود.
وی اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی استان اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود را به اسناد کاداستری تبدیل کنند تا از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض برای املاک دولتی جلوگیری شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: راه و شهرسازی استان باید نقشه حریم راه‌ها را به اداره ثبت ارائه تا در سامانه کاداستر جانمایی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.