به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی ظهر دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای پیگیری استان، با بیان اینکه در ۲ سال اخیر تنها هفت مورد تغییر کاربری صورت گرفته که تمام این‌ها تغییر کاربری عمومی بوده و حتی یک مورد مربوط به تعاونی‌ها نیست، گفت: از این تعداد تغییر کاربری، ۲ مورد عمومی به عمومی، ۲ مورد تثبیت وضعیت و یک مورد تبدیل واحد صنعتی به ورزشی بوده که آن هم در راستای تثبیت وضعیت بوده است.

وی ادامه داد: عمده تغییر کاربری‌های انجام شده در استان تا سال ۹۳ بوده که این اتفاق به دلیل نبود نظارت کافی و ایجاد پروژه‌های مسکن مهر انجام شده است. علاوه‌بر آن پیک دیگری که در سال ۹۶ بود که این مهم نیز به دلیل بند "ن" تبصره ۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۳ بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تغییر اراضی در سال قبل نیز ۸۱۸ مترمربع بوده که ۶۲۸ مترمربع آن مصوب کارگروه تسهیل بوده تا مشکلات حل شود و این ۱۸۱ مترمربع نیز در راستای تثبیت وضع موجود بوده است.

سلطانی با بیان اینکه عمده تغییر کاربری فضاهای عمومی مربوط به قبل از سال ۹۳ بوده و در کنار انجام نشدن نظارت‌ها دلیل اصلی آن، تغییر به منظور شکل‌گیری اقدامات مسکن مهر بوده است، گفت: بعد از آن ۲ مرحله، پیک تغییر کاربری در سال‌های ۹۳ و ۹۶ اتفاق افتاده که مربوط به قانون بودجه کل کشور است.

وی ادامه داد: درباره سایر فضاها نیز تغییر کاربری بالاخره اتفاق می‌افتد و قانون‌گذار این کار را کرده که مشکلات حل شود و رفع این مشکلات باید در راستای یکی از سه رویکرد حل مشکل مردم و شهر، کمک به تحقق کاربری و ایجاد تحریک در توسعه برخی مناطق باید باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: بیش از ۹۵ درصد مصوبات کمیسیون ماده ۵ مستند بر کارشناسی‌های موجود است اما اطمینان این را می‌دهیم که در دو سال اخیر حتی یک تغییر کاربری هم درباره تعاونی‌ها نداشتیم و تغییر کاربری فضاها و اراضی عمومی در استان روند نزولی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425510
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.