رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل به تعهدشان در قبال آبرسانی به منطقه کلخوران اردبیل متعهد هستند و بر انجام این پروژه تاکیدی جدی دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: قرار است از بابت هزینه‌های حفاری شورای شهر 50 درصد تخفیف ارائه کند تا آب و فاضلاب شهری استان با پرداخت 800 میلیون تومان آبرسانی به این منطقه را آغاز کند تا زمینه جلب رضایت مردم و بهبود شرایط زندگی در این منطقه فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: ما فراتر از تعهدات ادارات پیگیر آبرسانی به کلخوران هستیم و امیدواریم با بررسی دقیق این لایحه در کمیسیون تخصصی شورا اعضای شورای شهر با تصمیمی منطقی و عقلانی بتوانند به ساکنان این منطقه خدمات شایسته و مطلوب ارائه کنند.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: به هیچ وجه اجرای این پروژه به تاخیر نیفتاده و طولانی نخواهد شد بلکه با توافقی که بین شورا و شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شهری انجام خواهد شد به سرعت حفاری، لوله‌گذاری و آبرسانی به این نطقه از شهر اردبیل انجام خواهد شد.

پوستی ادامه داد: شورا نهاد مردمی است که برخلاف نهاد دولتی تصمیمات و مصوبات آن براساس نظر جمعی انجام می‌شود اما اینکه انتظار داشته باشیم شرکت آبفای استان بخواهد برخلاف مقررات و بخشنامه در واگذاری انشعابات تخفیف قابل شود این کار بعید به نظر می‌رسد.

وی ضرورت تعامل و همراهی بین شورای شهر و شرکت اب منطقه‌ای را یادآور شد و بیان کرد: نباید شرکت آب منطقه‌ای به اقدامات و حرکت‌های یکطرفه قانع باشد و مدام بخواهد از شورا و شهرداری امتیاز بگیرد در حالی که امیدواریم در یک تعامل و همکاری مشترک و نزدیک بتوانیم به نفع مردم کارها را به پیش ببریم.
رئیس شورای شهر اردبیل در هفتادمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع) بیان کرد: آن حضرت به عنوان رئیس مذهب تشیع از نظر علمی و فقهی به تقویت این مکتب الهی تلاش کرده و مجاهدتی بی‌نظیر از خود نشان داد.

پوستی به تشییع 150 شهید گمنام در تهران و ورود سه شهید گمنام و شهید مدافع حرم را به اردبیل یادآور شد و گفت: در هفته آینده با ورود پیکر این شهدای والامقام شاهد تشییع و تدفین پیکر مطهر آنها در مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل خواهیم بود.

در این جلسه اعضای شورای شهر با تجمیع املاک و مستغلات قطعات سه راهی آقاباقر و همچنین اخذ مجوز برای تغییر کاربری قطعات تفکیکی دانش آباد رای داده و بعد از بحث و بررسی روی اجرای شبکه آبرسانی به کلخوران این لایحه را به کمیسیون تخصصی ارجاع دادند تا با دعوت از مسئولان شرکت آب و فاضلاب زمینه بررسی دقیق و کارشناسی در این حوزه فراهم آید.
 
قطعات خیابان عطایی تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: با جابجایی لوله آب در خیابان عطایی اردبیل به همت شهرداری اردبیل تعیین تکلیف قطعات این منطقه انجام شود.
علیرضا غریبی نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: شورای شهر هیچ مخالفتی با آبرسانی به کلخوران و تخفیف 50 درصدی در حفاری‌ها به نفع شرکت آب و فاضلاب شهری ندارد و ما این کار را تنها به خاطر مردم و جلب رضایت آنها انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل انتظار داریم مشکل به وجود آمده در خیابان عطایی و قطعات واگذار شده از سوی شهرداری از باب جابجایی لوله‌ها انجام شود تا شرکت آب و فاضلاب شهری نیز بتواند به تعهدات خود عمل کرده و صداقت رفتاری را با شورا نشان دهند.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل ادامه داد: به دلیل وجود لوله آب در قطعات این منطقه خریداران با مشکلاتی روبرو هستند و هر روز با مراجعه به شهرداری خواستار رفع این ایراد می‌باشند که در نقطه مقابل نیز آب و فاضلاب شهری برای جابجایی لوله هزینه میلیاردی از شهرداری طلب کرده تا در ایام فراغت این کار را انجام دهد.
غریبی گفت: نباید آب و فاضلاب شهری انتظار داشته باشد که ما هر خواسته‌ای از سوی آنها مطرح می‌شود پاسخ مثبت دهیم بلکه ما نیز انتظار داریم در این زمینه آب و فاضلاب به رفع مشکل و گره به وجود آمده در خیابان عطایی و همچنین در محل اجرای پروژه تیراژه اقدام کند.

وی بیان کرد: شورای پنجم همواره شعار حمایت از مردم و همراهی با مسئولان را سرداده و قطعا شرکت آب و فاضلاب شهری استان که منابع دولتی دریافت می‌کند می‌تواند در اجرای پروژه‌های مختلف به سرعت ورود پیدا کند تا شورا و شهرداری که از پول مردم هزینه می‌کند کمتر دچار تنگنا و مضیقه مالی باشد و گاه نتواند به روند کار سرعت دهد.
 
آبفای شهری در واگذاری انشعاب به اهالی کلخوران تخفیف ارائه دهد

نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: ما از مناطق کم برخوردار همچون کلخوران که سال‌های طولانی است از نبود آب شرب شهری بی‌بهره است حمایت می‌کنیم و امیدواریم شرکت آبفای شهری استان نیز به وظیفه خود در آبرسانی به این منطقه عمل کند و در نقطه مقابل تخفیف 50 درصدی شورا و شهرداری در هزینه حفاری انشعابات واگذار شده را با تخفیف ویژه در نظر بگیرد.
حبیب فتحی به پیوست این لایحه به عنوان مصوبه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و تاکید این ستاد بر اجرایی شدن پروژه آبرسانی به کلخوران اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی استان شورا و شهرداری را مکلف کرده تا با تخفیف 50 درصدی در هزینه حفاری زمینه آبرسانی به این نقطه از شهر را انجام دهند.
وی افزود: ما در نشستی که با اهالی کلخوران در سال گذشته داشتیم قول آبرسانی به این منطقه را دادیم و شورا و شهرداری به تعهد خود پایبند بوده و عمل خواهد کرد به طوری که ما با تخفیف 50 درصدی در حفاری‌ها از شرکت آب و فاضلاب شهری استان انتظار داریم تا آنها نیز در این زمینه تخفیف ارائه کنند.

فتحی با بیان اینکه تهیه طرح در این زمینه هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا این لایحه به کمیسیون بازگشته تا در اوایل هفته آینده با دعوت از مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان و رایزنی‌هایی که انجام خواهیم داد موانع و مشکلات را از پیش روی برداشته و به صورت منطقی به این لایحه رای دهیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: متاسفانه جلسات رسمی شورای شهر به جلسات کمیسیون و جر و بحث اعضا تبدیل شده در حالی که باید برآیند و خروجی کار در صحن علنی مشخص باشد.
رحیم آقازاده بیان کرد: تعجب می‌کنم که عده‌ای در مقابل مدیران آب و فاضلاب شهری به تشویق و تحسین آنها می‌پردازند ولی بعد از پایان جلسه دچار غیبت مشهودی می‌شوند که این رفتار اصلا پسندیده و در شان اعضای شورا نیست.
وی توسعه شبکه آب و همچنین اصلاح و تعمیرات را در این شبکه با توجه به فرسودگی لوله‌ها ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ما با دعوت از مسئولان آب و فاضلاب و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم از موازی‌کاری‌ها جلوگیری کنیم و به صورت اصولی برنامه‌ها را به پیش ببریم.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: ما باید کار را خودمان و با تصمیم اعضای شورای شهر به نفع مردم به پیش ببریم و نباید انتظار داشته باشیم تا شرکت آبفای استان بخواهد در حق واگذاری انشعابات تخفیف قایل شده و یا به نفع مردم از حق و حقوق شرکت بگذرد.
یعقوب هاشمی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز بیان کرد: اگر این پروژه سال گذشته با 800 میلیون تومان تمام می‌شد امسال با یک میلیارد تومان نیز تکمیل نمی‌شود و بهتر است به جای پیچیده کردن این کار براساس پیشنهادات و اولویت‌های تعریف شده کار را به پیش ببریم.

وی اظهار کرد: لوله‌ای که در مسیر تیراژه بوده قبل از آن به عنوان ملک شخصی و مالکیت فضای عمومی بود به طوری که بر روی نقشه لوله‌گذاری، طراحی و در نقشه اصلاح نشده بود.

هاشمی ضرورت آبرسانی به منطقه کلخوران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما از این پروژه حمایت می‌کنیم و امیدواریم قبل از احداث شبکه معابر در این منطقه حفاری و لوله‌گذاری انجام و سپس آسفالت‌ریزی و خیابان‌کشی انجام شده که ارائه تخفیف 50 درصدی در حفاری‌ها به نفع شهرداری خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.