در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای‌شهر شیراز لایحه بودجه سه‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز برای سال ۹۸ تقدیم شورای شد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور ضمن تقدیم لایحه بودجه گفت: لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز، با مبلغ ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بررسی و تصویب به شورای شهر تقدیم شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه این رقم نسبت به بودجه مصوب سال ۹۷ معادل ۳ درصد کاهش داشته، عنوان کرد: بودجه شهرداری در سال ۹۷، رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و آن بودجه بر مبنای برنامه ۵ ساله دوم تقدیم شورا و تصویب شد اما بودجه سال ۹۸ نخستین بودجه بر مبنای برنامه ۵ ساله سوم و دیدگاه های مجموعه مدیریت شهری مبتنی بر انسان محوری است.

وی کاهش رقم بودجه را متأثر از بودجه انقباضی دولت در سال ۹۸، بالا رفتن قیمت ارز و افزایش هزینه‌های جاری ناشی از افزایش سهم حقوق و دستمزدها دانست و گفت: بودجه شهرداری یک پیش‌بینی از وضعیت درآمدی این نهاد سال ۹۸ و تحقق آن در گرو تحقق درآمدهای مجموعه مدیریت شهری است.

 اسکندرپور اضافه کرد: ۷۰ درصد از بودجه پیشنهادی سال ۹۸ به مسایل عمرانی اختصاص یافته و ۳۰ درصد آن سهم امور جاری است. در صورتیکه در سال ۹۷، ۷۶ درصد از بودجه به مسایل عمرانی و ۲۴ درصد به امور جاری اختصاص یافته بود.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه ۹۷ درصد از بودجه سال ۹۷ به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به عنوان سرمایه‌های شهر و شهروندان اختصاص یافته بود، افزود: با توجه به رویکرد انسان محوری در مجموعه شهرداری و شورای‌شهر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۹۸ پروژه های انسان‌محور و شاخصی  آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تاکید و نگاه مجموعه مدیریت‌شهری به توسعه حمل‌ونقل عمومی، ۴۰ درصد از کل بودجه عمرانی در بودجه ۹۸ به حمل‌ونقل عمومی و بهبود عبور و مرور شهری اختصاص یافته است.

اسکندرپور افزود: با توجه به اینکه لایحه بودجه، برنامه اداره شهر شیراز در سال ۹۸ است، نقدهای سازنده و کارشناسی شده صاحب‌نظران به این لایحه می‌تواند نقش پررنگی در اداره بهتر شهر داشته باشد.

شهردار شیراز خطاب به شهروندان این کلانشهر اعلام کرد: با افتخار اعلام می‌کنم شهردار شیراز هستم و تلاش دارم با همکاری و هماهنگی با اعضای شورا، مجموعه مدیریت‌شهری و سایر دستگاه‌ها بتوانیم روزهای خوبی را برای شیراز رقم بزنیم.

اسکندرپور همزمان با هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای‌شهر شیراز در روز دوشنبه یکم بهمن‌ماه ۹۷ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را تقدیم شورای‌شهر شیراز کرد.

این دومین لایحه بودجه ‌ای است که حیدر اسکندرپور در مقام شهردار شیراز به پنجمین دوره شورای‌شهر شیراز ارائه می‌کند‌. شورای‌شهر شیراز یک‌ماه فرصت دارد لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری شیراز را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و در صحن علنی به تصویب برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.