سید هاشم موسوی روزچهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا  اظهار داشت: این شهرک صنعتی ۴۹ هکتاری آماده پذیرش فعالیت های تولیدی سرمایه گذاران متقاضی است.

وی بیان کرد:با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی  اخذ مجوزهای زیست محیطی اجتناب ‌ناپذیر است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این نکته که شهرک های صنعتی پس از توسعه در صورت داشتن بیش از ۱۰۰هکتار ملزم به اخذ مجوز زیست محیطی هستند از اخذ مجوز زیست محیطی برای ۲شهرک صنعتی خان احمد در باشت و شهرک صنعتی یاسوج سه خبر داد

وی ادامه داد :‌ با نگاه به توسعه آتی شهرک ها و نواحی مجوز زیست محیطی شهرک‌های صنعتی خان احمد به مساحت ۱۵۰ هکتار و شهرک صنعتی یاسوج سه به مساحت ۱۵۰ هکتار پس از تشکیل کمیته ماده هشت استانی و ارائه پیوست زیست محیطی صادر شده است.

موسوی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی رعایت اصول زیست محیطی را اصل جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های تولیدی می‌داند و در این زمینه واحدهای تولیدی را ملزم به اجرای ضوابط زیست محیطی می‌کند.
مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت اقتصادی و کارآفرینان و تولیدکنندگان برای استقرار و سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان دعوت کرد و افزود:مجموعه شرکت شهرک های صنعتی حمایت ویژه از سرمایه گذاران بخش خصوصی را در اولویت کاری برنامه های خود در سال جاری قرار داده است.

موسوی افزود: هم اکنون ۳۱۱ واحد صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان مستقر هستند.
موسوی ابراز داشت: با توجه به هدفگذاری و برنامه ریزی انجام شده در سال جاری توسعه کمی و کیفی شهرک ها و نواحی صنعتی تقاضا محور، تملک و ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری برای احداث شهرک ها و ناحیه صنعتی در دستور کار قرار دارد.
موسوی افزود : با توجه به محدودیت های واگذاری از حیث مساحت عرصه های صنعتی در برخی از شهرک ها و نواحی صنعتی استان که نیازمند خرید زمین و توسعه است اقدامات خوبی در زمینه تملک و خرید زمین صورت گرفته است و در آینده نزدیک با تکمیل زیرساخت به فضای صنعتی استان افزوده خواهد شد.

کارخانه قند یاسوج به عنوان اولین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۴۴ ساخته شد.
در دوران انقلاب اسلامی ۲ کارخانه سیمان دشتروم و مارگون احداث شد که به عنوان دو واحد صنعتی بزرگ استان شناخته می شوند.
۱۳۱طرح و واحد تولیدی و صنعتی در دولت یازدهم در این استان بهره برداری و یا دوباره به چرخه تولید بازگشت.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.