فیض الله پاسره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل بارش و سیلابی شدن رودخانه بشار همواره خطر تخریب خط انتقال آب ۲۰ اینچ ایستگاه پمپاژ تنگ‌ کناره به طرف شهر یاسوج وجود داشت.

وی افزود: این خط انتقال حیاتی چندین بار با طغیان رودخانه بشار دچار شکستگی و قطعی آب آشامیدنی بخش هایی از شهر یاسوج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سخت گذر بودن محل عبور این خط انتقال و بلاتکلیفی وضعیت پل سوم بشار یاسوج سبب تداوم این چالش مهم برای شرکت آب و فاضلاب استان و بروز مشکلاتی در زمینه آبرسانی به شهر یاسوج شده بود.

پاسره عنوان کرد: ماه های میانی سال ۱۳۹۸ و پس از تعیین تکلیف وضعیت پل سوم بشار یاسوج و زیربار ترافیک رفتن آن کارشناسان و مهندسان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اقدام های لازم را آغاز کردند تا این دغدغه برطرف شود.

وی ابراز داشت: طرح عبور خط انتقال آب ۲۰ اینچ ایستگاه پمپاژ تنگ کناره به طرف شهر یاسوج از بستر رودخانه بشار و ساخت خط انتقال جایگزین روی سرستون های این پل سوم بشار مورد تأیید مسؤولان اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جابجایی و ایمن سازی خط انتقال آب ۲۰ اینچ ایستگاه پمپاژ تنگ کناره به طرف شهر یاسوج با رعایت نکات فنی و مهندسی در بستر رودخانه بشار و پل سوم بشار یاسوج به مدت ۲ ماه انجام و خط انتقال جدید در کمترین زمان ممکن در مدار بهره برداری قرار گرفت.

پاسره اظهار داشت: اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم هزینه شده است.

وی افزود: این خط انتقال از ابتدای ساخت تاکنون در معرض سیلاب قرار داشت و در طراحی جدید نیز تدابیر فنی و مهندسی لازم برای حفاظت کامل از آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این خط انتقال آب آشامیدنی بخش عمده ای از مناطق غرب و جنوب غرب  شهر یاسوج مرکز استان را تأمین می کند.

پاسره عنوان کرد: بر اساس آینده نگری های لازم و لحاظ کردن اصول پدافند غیرعامل یک خط انتقال جایگزین در کنار این خط انتقال برای مواقع اضطراری چسبیده به سرستون های پل سوم بشار یاسوج اجرا خواهد شد.

وی ابراز داشت: چنانچه خط انتقال اصلی تخریب یا دچار شکستگی شود خط انتقال جایگزین در کمترین زمان ممکن در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

پاسره گفت: پس از تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گرفتن این خط انتقال با وجود طغیان اخیر رودخانه بشار یاسوج هیچ مشکلی برای آن  ایجاد نشد. 

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۲ هزار مشترک آب و بیش از ۴۴ هزار مشترک فاضلاب دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.