سید حشمت الله صمیمی دوست روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبلغ ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات و گردش مالی برای فعالیت مجدد این طرح های راکد پیش بینی شد.

وی تصریح کرد: مجوز تخصیص میزان تسهیلات مورد نیاز این طرح ها در سفر اواخر سال گذشته محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گرفته شد که همچنین این مصوبه و اقدام استان کهگیلویه وبویراحمد تبدیل به بخشنامه ملی برای طرح های راکد و اشتغالزای روستایی در کشور شد.

صمیمی دوست ادامه داد: این تعداد طرح اقتصادی و اشتغالزایی روستایی که از سال های قبل تاکنون به دلیل افزایش هزینه های تولید و تامین مواد اولیه و تحریم ها با مشکل نقدینگی مواجه و از سال ۹۷ تاکنون راکد و یا نیمه فعال شده اند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با رایزنی و پیگیری های لازم و همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه مقرر شد برای این طرح ها نیز میزان تسهیلات و گردش مالی مجدد از طریق سیستم بانکی پرداخت شود.

صمیمی دوست میزان سرمایه گذاری این طرح ها را افزون بر ۳۳۸ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با راه اندازی این تعداد طرح ۸۰۹ فرصت شغلی نیز ایجاد خواهد شد.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین یاداور شد که هم اینک ۷۷ طرح مهم اقتصادی در سطح استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری احصا شده که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در اولویت تخصیص اعتبار و بهره برداری تا پایان سال ۱۴۰۰ قرار گرفته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.