پیشگامان سنگر تولید و خدمات این استان با وجود شرایط سخت اقتصادی کسب و کارها اما مسئولانه با دیگر گروه های مردمی و مسئولان برای مهار این ویروس منحوس مشارکت می کنند.

آنان معتقد هستند که بازگرداندن سلامتی به جامعه به عنوان مهمترین نیاز زمان حاضر کشورمان در گرو مشارکت تک تک هموطنان است.

این افراد با یادآوری تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر جهادگران عرصه سلامت از روزهای ابتدای اسفند تاکنون در خط مقدم مبارزه با مهمان ناخوانده کرونا اولویت کمک های خود را تامین تجهیزات پزشکی و حفاظت شخصی برای پرسنل بیمارستان های محل بستری بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد قرار داده اند.

البته خرید و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ژل و داروهای افزایش ایمنی بدن برای اقشار آسیب پذیر بخش دیگری از  سهم سنگرسازان عرصه تولید و اقتصاد این استان در مهار بحران کرونا بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت:تاکنون ۲۷ هزار و ۱۹۵ قلم تجهیزات بهداشتی و پزشکی از سوی فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد اهدا و توزیع شده است.

جبار کیانی پور اظهار داشت: تا زمان حاضر ۱۵ دستگاه مانیتور اعلام علائم حیاتی،۳۰ دستگاه پالس اسیمتر انگشتی، ، ۲۵ دست لباس قابل شست وشوی ایزوله،یکهزار هزار عدد شیلد محافظ صورت،۲ هزار عدد عینک یکبار مصرف ،۲ هزار عدد کلاه یکبار مصرف و سفید تمام فیلتر،۶۵۰ دست لباس گان یکبار مصرف، ۴۵۰ دست لباس اورال،یکهزار و ۴۶۰ دست ست حفاظت فردی شامل گان،کلاه،کاور،شلوار و کفش از مهمترین اقلام بهداشتی و پزشکی اهدا شده به بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

کیانی پور ادامه داد:کمک‌های اهدایی اتاق بازرگانی و کمپین نفس با نظارت نمایندگان اتاق یاسوج و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، در بیمارستان‌های استان شامل شهید جلیل، شهید بهشتی، امام سجاد (ع) شهر یاسوج، امام خمینی شهر دهدشت و شهید رجایی شهر دوگنبدان توزیع شده است.

کیانی پور تاکید کرد: توزیع هشت هزار و ۵۰۰ جفت دستکش لاتکس،چهار هزار عدد ژل ضدعفونی کننده دست،پنج هزار و ۴۰۰ عدد ماسک بین مراکز درمانی،دستگاه های اجرایی و اقشار آسیب پذیر از دیگر کمک های فعالان اقتصادی برای مهار بحران کرونا  در استان بوده است

وی گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار عددمایع دست شویی و یکهزار عدد شربت تقویتی ،بین اقشار آسیب پذیر از سوی کمپین نفس در کهگیلویه و بویراحمد برای مهار ویروس کرونا  اهدا شده است.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به عنوان حامی کمپین نفس در استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون کمک هایی به ارزش هشت میلیارد ریال را در  استان توزیع کرده است.

کیانی پور همچنین از کمک یک میلیارد ریالی واحدهای تولیدی زربند و طبیعت زنده به کمپین نفس خبر داد و افزود:شرکت سیمان مارگون نیز ۲میلیارد ریال کمک نقدی به این پویش مردمی کرده است.

وی ابراز داشت: کمک برای تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیمارستان ها،مردم و دستگاه های اجرایی با مشارکت فعالان اقتصادی تا مهار کامل کرونا در پویش نفس ادامه دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته( آذر و دی ماه ۹۸ ) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید.

تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۰۳۱ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.