سید امان الله جهان بین دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز یکشنبه ۲۳ فروردین امسال فردی به نام علی اعتمادجو ۲۰ ساله، در ارتفاعات آبسردون بیلوخر جوکار واقع در شهرستان بویراحمد گرفتار شد.

وی افزود: با تماس تلفنی افراد محلی مبنی بر گیرافتادن این فرد در کوه، در کمترین زمان ممکن تیم واکنش سریع معاونت امداد و نجات استان با تجهیزات انفرادی به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امدادگران پس از ۲ ساعت پیاده روی در شیب بالای ۶۰ درجه به پای کوه رسیدند.

جهان بین ابراز داشت: پس از رصد و برآورد منطقه عملیاتی و شرایط سخت محل گیرافتادن فرد گرفتار، از سمت بالای کوه اقدام به ایجاد کارگاه کردند و با تثبیت کارگاه و ایجاد فضای معلق توسط صندلی نجات فرد مورد نظر به بالای کوه انتقال داده شد.

وی تاکید کرد: این عملیات به دلیل دارا بودن بافت و اقلیم کوه  آب سردان جوکار واقع در شهرستان بویراحمد یکی از نفس گیر ترین عملیات های کوهنوردی بود که با موفقیت تمام به پایان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این عملیات حدود ۱۰ ساعت طول کشید. 

جهان بین از هم استانی ها خواست چنانچه اطلاعات دقیقی از کوه ها، رودخانه ها، دره ها و غارها ندارند اقدام به صعود نکنند زیرا که جان خود را به خطر می اندازند.

امسال سه نفر در این استان، علی رغم تلاش های امدادگران جمعیت هلال احمر استان، جان خود را در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد از دست داده اند.

آب‌سردان علیا جوکار، روستایی از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.

این روستا در دهستان مارگون قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر (۲۳خانوار) بوده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.