پرویز یزدانپناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز هفدهم فروردین به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام شد به دلیل افزایش تعداد نمونه های استان فارس امکان انجام آزمایش از نمونه های استان های دیگر وجود ندارد.

وی بیان کرد: این دانشگاه از انجام آزمایش ۵۰۰ نمونه ارسال شده قبل از روز هفدهم که به این آزمایشگاه ارسال شده بود خودداری کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: با پیگیری های مسئولان از ۲ روز پیش تاکنون پاسخ تعدادی از آزمایش ها دریافت و بقیه  به زودی دریافت خواهد شد.

یزدانپناه ادامه داد: آزمایشگاه ویروس شناسی استان که چند روز پیش بهره برداری شده تست های ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: تاکنون چهار هزار تست ویروس کرونا  در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

یزدانپناه تصریح کرد: در حالی که شاخص انجام تست ویروس کرونا در کشور ۲۵۰ در یکصد هزار نفر است این شاخص در کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ در یکصد هزار نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان انتشار ویروس تاکنون همه مسئولان استان برای پیشگیری از انتشار این بیماریتلاش خود را بکار گرفته اند.

محمدمهدی بانشی افزود:مشارکت شرکت مخابرات کهگیلویه وبویراحمد برای شناسایی ۱۵ هزار خانوار استان که شماره های تماس آنان قدیمی و پاسخگوی نیروهای بهداشت برای غربالگری نبودند با پیدا کردن شماره های جدید آنان یکی از نمونه های این همت بود که منجر به غربالگری ۹۸درصد از مردم استان شده است.

وی با بیان اینکه جدال با ویروس کرونا در همه نقاط جهان نفسگیر است گفت: تعداد موارد ویروس کرونا در استان نگران کننده نیست.

بانشی گفت:توهم کم شدن خطر این بیماری از سوی برخی از شهروندان و حضور در مکان های عمومی می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه پیگیری های زیادی برای انجام نمونه های ارسال شده به آزمایش استان مجاور انجام شده گفت: این مساله به دلیل اهمیت موضوع پیگیری می شود.

غلامرضا تاجگردون با یادآوری این نکته که خانه نشینی بهترین کار برای قطع زنجیره ویروس کرونا است از مردم خواست برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از حضور در مکان های عمومی خودداری کنند.

وی مشارکت بخش عمده ای از مردم شهرستان های گچساران و باشت برای همکاری با ستاد کرونا را خوب ارزیابی کرد و افزود: ریشه کنی این بیماری بدون حفظ فاصله فیزیکی امکان پذیر نیست.

تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۵۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.