سید اسدالله هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت همچنین محیط بانان با رصد و پایش شبانه روزی مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان توانسته اند  ۱۲۶ قبضه سلاح و ۴۳۷ مورد ادوات شکار را از متخلفان کشف و ضبط کنند.

وی افزود: مشکلاتی همچون کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق و تراکم وظایف در این حوزه وجود دارد اما محیط بانان دست از تلاش برنمی دارند و در مقابل سودجویان و متخلفان می ایستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته همچنین محیط بانان در قالب طرح آموزشی ساعتی با محیط بانان با حضور در مدارس ۷ شهرستان و با کمک تشکل های مردمی ۱۷ هزار و ۱۴۱ نفر ساعت آموزش داشته اند.

هاشمی ابراز داشت: یگان حفاظت محیط زیست استان سال گذشته کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه توانسته عملکرد بسیار مطلوبی ارائه دهد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.