دکتر پرویز یزدانپناه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:روز پنج شنبه ۵۰ نمونه به  آزمایشگاه ویروس شناسی استان ارسال می شود و برای بررسی صحت و دقت، نتایج نیز به  انستیتو پاستور ارسال می شود و دوباره بررسی می شود.

وی افزود: در صورتی که نتایج دو آزمایشگاه یکسان باشد به صورت رسمی از روز یکشنبه۱۷ فروردین نمونه های مشکوک به کرونا در آزمایشگاه استان بررسی می شود.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و طولانی شدن پروسه اعلام نتایج نمونه های ارسال شده به استانهای فارس و تهران، نیاز به احداث آزمایشگاه ویروس شناسی در استان دو چندان شد.

همچنین سی تی اسکن بیمارستان شهید جلیل که در دی ماه تجهیزات آن خریداری شده بود نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا راه اندازی نشد و حالا با راه اندازی این آزمایشگاه و سی تی اسکن بیمارستان شهید جلیل بخشی از مسکلات حوزه بهداشت و درمان استان حل می شود . 

تاکنون از نمونه های ارسال شده با آزمایشگاه  های تشخیصی، ابتلای ۱۵۲ نفر به ویروس کرونا قطعی بوده است. همچنین در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

روند ابتلا به کرونا در جهان و نیز ایران سیر صعودی بالایی دارد و تلفات این ویروس به بیش از ۲۰ هزار نفر در سراسر جهان رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.