مجید صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه هر گونه خدمات در ۲۸۰ منطقه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی اظهار داشت : جاذبه های تاریخی، زیارتی  و طبیعی این استان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل شده  اما کار نظارت بر این اماکن انجام  می شود تا در صورت بروز تخلف با آنان برخورد شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را جهت بررسی به این اداره کل گزارش دهند.

صفایی تاکید کرد: شماره های تماس ۰۷۴۳۳۳۳۶۴۷۷ و ۰۹۱۲۸۹۸۷۹۲۳-۰۹۱۷۳۴۱۰۷۰۴ در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان ها آماده دریافت گزارش های مردمی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از مهار این ویروس،در  زمان مناسب با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها زمینه حضور مسافران و گردشگران را در استان فراهم خواهیم کرد.

تاکنون ۶۰ مورد از ابتلای به ویروس کرونا در این استان گزارش شده است.

در زمان حاضر ۱۲ ایستگاه عربالگری کار تب سنجی مسافران ورودی به کهگیلویه و بویراحمد را انجام می دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جمعی از شهروندان استان در استان های دیگر سکونت دارند از مردم استان خواست میزبانی از وابستگان خود را به زمان پس از کنترل ویروس کرونا موکول کنند.

حسین کلانتری افزود:افرادی که علائم مشکوک داشته باشند در صورت شناسایی به مدت چهارده روز قرنطینه و هزینه هتل از آنان دریافت خواهد شد.

با وجود این مردم شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود پرشمار مسافران به این استان ابراز نگرانی کرده اند.

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در پیامی اینستاگرامی با اشاره به دریافت گزارش های موثق از ورود مسافران به استان خواستار سختگیری های بیشتری در مبادی ورودی این شهرستان ها شد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم شهرستان های گچساران و باشت در قرنطینه خانگی و فعالیت دستگاه های اجرایی از مسئولان خواست برای انجام غربالگری در ورودی  شهرهای باشت و دوگنبدان تلاش مضاعفی داشته باشند.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.