به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدانپناه عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروز چهار مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه همه افراد باید احتیاط لازم در رفت و آمدها را داشته باشند، گفت: یکی از ویژگی‌های اساسی کرونا ویروس این است که بر خلاف سایر ویروس‌ها، در محیط خارج از بدن انسان می‌تواند در مدت زمان زیادی زنده بماند.

یزدانپناه افزود: این ویروس روی یک بافت کاغذی سه تا چهار ساعت، روی یک فلز ۷۲ ساعت و در هوا نیز تا سه ساعت زنده است.

وی اظهار داشت: ویروس‌های معلق در هوا تا زمانی که حیات خود را از دست ندهند قادر به بیماری زایی هستند و زمانی که فرد وارد محیطی به خصوص یک فضای بسته می‌شود ممکن است پیش از آن، بیمار مثبت به کرونا در آنجا حضور داشته و ریسک مبتلا شدن فرد به بیماری افزایش می‌یابد.

یزدانپناه افزود: کودکان نیز به کرونا ویروس مبتلا می‌شود اما خوشبختانه تعداد کودکان مبتلا به کرونا انگشت شمار بوده و استعداد آنها در ابتلاء به کرونا کمتر است.

وی نوزادان یک تا سه ماه را گروه پرخطر در این بیماری عنوان کرد و گفت: زنان باردار، سالمندان، افراد دارای سیستم ایمنی پایین و دارای بیماری زمینه‌ای نیز از جمله افراد در معرض ابتلاء به کرونا هستند.

یزدانپناه تاکید کرد: با اینکه بارها عنوان شده اما تنها راه شکست بیماری شکستن زنجیره انتقال است، پس در خانه بمانید و فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج شوید و در هنگام خروج نکات بهداشتی را رعایت کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.