سهراب صیدی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح افزایش نظارت بر اموربهداشتی اصناف در این شهرستان هم اکنون از سوی ادارات متولی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در دست اجراست.

وی بیان کرد:  به منظور قطع چرخه انتقال ویروس کرونا روزانه بیش از ۵۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام می شود.

صیدی با بیان اینکه  قطع زنجیره ویروس کرونا با همکاری مردم امکان پذیر است گفت:  بازار شهر دوگنبدان تا اطلاع بعدی در راستای قطع این زنجیره تعطیل است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ابراز کرد: تاکنون ۶ باب نانوایی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی در این شهرستان تعطیل شد.

صیدی تصریح کرد: روسای بانک های این شهرستان با توجه به شیوع ویروس کرونا ، علاوه بر گند زدایی و ضد عفونی بانک های و خود پردازها مربوطه نسبت به نصب بنر اطلاع رسانی با محتوای رعایت نکات بهداشتی در بانک ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا محموله های پستی وارده به این شهرستان ضد عفونی و تحویل مشتریان داده خواهد شد.

صیدی گفت: غربالگری و کنترل وضعیت بهداشتی مسافران پروازهای وارده به گچساران، جلوگیری از خارج شدن ماسک و الکل از گچساران، جلوگیری از خودروهای شخصی روبروی ترمینال مسافر بری، نظارت بهداشتی بر محصولات تولیدی شیر و ماست روستاها ، ضد عفونی تمامی معابر عمومی، پارک ها، فضای عمومی، سرویس های بهداشتی و تعطیلی شرکت های پیمانکاری دارای کارگران جمعی تا اطلاع بعدی از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان بوده است.

صیدی ابراز کرد: کنترل مسیرهای ورودی به مراکز تفریحی از جمله دشتک دیل، گناوه لری و آبریگون با همکاری مقاومت بسیج هم اکنون در دست اجراست.

صیدی گفت: شهروندان گچسارانی  از الکل‌های صنعتی که از سوی برخی مراکز فروش و داروخانه ها برای ضدغفونی به مردم عرضه می کنند به هیچ عنوان استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه استفاده از الکل های صنعتی سلامتی شهروندان را تهدید می کند گفت: برخی از شهروندان  برای مقابله با ویروس کرونا اقدام به تهیه الکل‌های مختلف از جمله الکل صنعتی می‌کنند که می‌تواند مسمومیت شدیدی را به دنبال داشته باشد.

صیدی تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط در صورت مشاهده اینگونه موارد با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد. 

وی ادامه داد: این الکل از طریق پوست جذب بدن شده و سیستم تنفسی انسان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.