اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی با قدردانی از تلاش ها و ایثارگری های جامعه پزشکی و کادر درمانی در سطح ملی و استان کهگیلویه وبویراحمد برای مقابله جدی با شیوع این بیماری تصریح کرد که اهتمام ویژه دولت بر تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان ها و حمایت از کادر درمان و جامعه پزشکی استوار است.

وی یادآور شد که بدون شک ایثارگری ها و جان فشانی های کادر پزشکی و سفیدپوشان عرصه بهداشت و درمان در کارزار مبارزه جانانه با این بیماری هیچ گاه از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی همچنین کهگیلویه وبویراحمد را یکی از مناطق و استان های پاک و با کمترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا با وجود قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب و از شاهراه های اصلی خطوط ترانزیتی کشور دانست و گفت: این روند امیدوارکنند نتیجه همدلی، هممراهی و انسجام مسئولان و ستاد مدیریت کرونا در استان و البته همراهی ، مشارکت و همدلی مردم فهیم و قدرشناس این استان است.

جهانگیری همچنین خواستار همراهی و همگامی مردم این استان بر رعایت مسایل و توصیه های بهداشتی و ایمنی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و متولیان امر شد و گفت: دولت با تمام توان در کنار مردم و ملت بزرگ ایران و این خطه از کشورمان برای ریشه کنی ویروس کرونا ایستاده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از اهتمام و نگاه ویژه دولت تدبیر وامید به این استان گفت که برنامه ها، فعالیت ها و اقدام های ستاد مبارزه با کرونا منظم و با قوت و جدیت در حال اجراست و حتی نخستین استانی بودیم که جلسات هماهنگی و مقابله ای قبل از ورود این بیماری به کشور را بهمن ماه امسال برگزار کرده بودیم.

کلانتری یادآور شد: درست است که این استان همچنان با روند امیدوارکننده یکی از مناطق پاک در زمینه بیماری کرونا محسوب می شود اما ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در استان تاکنون تمامی تمهیدات و تدابیر لازم را برای جلوگیری از گسترش و شیوع این بیماری در ابعاد مختلف اجرایی و عملیاتی کرده است.

وی غربالگری منظم و منسجم در مبادی ورودی شهرهای مختلف از جمله در سه محور ورودی به شهر یاسوج مرکز استان را از جمله اقدام ها و فعالیت های مقابله ای در این راستا دانست و تاکید کرد: با وجود گسترش روزافزون ویروس کرونا در سطح ملی و نگرانی هایی که در برخی مناطق به متن جامعه وارد شده ، اما درکهگیلویه وبویراحمد در سایه همدلی، انسجام و هماهنگی همه ارکان و دست اندرکاران امر در کنترل بوده و درحال مدیریت است.

کلانتری یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۷ جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در این استان برگزار شده است.

راه اندازی کارخانه الکل سازی پس از ۱۰ سال رکود و تعطیلی با ظرفیت حدود هزار لیتر در روز، افتتاح کارگاه تولید ماسک با محوریت و همکاری سپاه فتح با ظرفیت ۲۰هزار عدد در روز،  و تغییر خطوط کارخانه سینره و تولید انبوه ژل ضدعفونی که هم اینک برخی استان های درگیر کشور را نیز پوشش می دهد و همچنین انسجام و بسیج همگانی تمامی نیروهای خدماتی، اجرایی و سازمان های مردم نهاد از جمله اقدام های ارزنده ستاد مدیریت کرونا در این استان است.

براساس یافته های جدید آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تاکنون با پنج نفر افزایش در شبانه روز گذشته به ۳۲ مورد رسیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.