محمد نصیری راد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز پرهزینه  در ۱۰ نقطه با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد از مهمترین طرح های ارتقای حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ابراز داشت: این طرح ها در جاده های پرتردد از جمله یاسوج اصفهان،یاسوج بابامیدان،جاده باشت و یاسوج به شیراز در حال اجراست.

وی بیان کرد: این پروژه ها با ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار  اجرا می شود که براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ بهره برداری شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:۱۱۰نقطه حادثه خیز درجاده های استان در سال جاری شناسایی شده است که نیازمند اجرای عملیاتی چون نصب گاردیل،خط کشی،لکه گیری و آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیلاب فروردین پارسال گفت: ۴۰ طرح نیز در قالب تعمیر راه های تخریب شده و ابنیه فنی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از دیگر پروژه های این حوزه است.

نصیری راد عنوان کرد: ۳۶۰ میلیارد ریال  اعتبار برای این طرح ها پیش بینی شده که همه این اعتبار جذب شده است.

وی افزود:بر اثر سیلاب های فروردین پارسال ۷۰۰ کیلومتر راه و ۷۰ ابنیه دستگاه فنی خسارت دیده است که براساس اولویت بخشی از آن بازسازی شد.

وی همچنین از ایمن سازی ۴۰ مدرسه حاشیه جاده های کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۳۴ میلیون تردد خودرو در جاده های استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال چهارمیلیون افزایش یافته است.

نصیری راد تاکید کرد: تا پایان  بهمن امسال یکهزار و ۳۰ تن کالا در جاده های استان جابه جا شد که نسبت به پارسال پنج درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت:امسال همچنین ۹۶۵هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۳ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.