مجید صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به لزوم  ماندن شهروندان در خانه ،فروشگاه های معتبر می توانند پس از دریافت مجوز از میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به فروش تلفنی و اینترنتی کنند.

وی بیان کرد: پس از فعال شدن استارتاپ ها شهروندان کالاهای مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری سفارش می دهند و پس از دریافت آن در درب خانه های خود بهای آن را پرداخت می کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون چند فروشگاه بزرگ در گچساران برای فعالیت در قالب استارتاپ ها اعلام آمادگی کرده اند.

صفایی تاکید کرد:به متقاضیانی که قصد فعالیت در زمینه استارتاپ ها در کهگیلویه و بویراحمد را دارند براساس طرح و نوع فعالیت تسهیلات بانکی اعطاء می شود.

وی بیان کرد: تلاش می شود که با همکاری سایر دستگاه های اجرایی متولی استان اعطای مجوز برای فعالیت استارتاپ ها در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد :استارتاپ‌ها یا کسب و کارهای نوپا که بر محور ایده‌های خلاقانه و بر بستر اینترنت شکل گرفته‌اند از  ظرفیت های صنعت گردشگری در استان است که می تواند به ثروت آفرینی در این حوزه کمک کند.

استارتاپ ها» و ایده های مربوط به آن بازار وسیعی در مقایسه با بازار سنتی ایجاد کرده و به اعتقاد کارشناسان نه تنها می تواند در همه عرصه های کشور اثرگذار باشد بلکه راهی میانبر برای گذر از شرایط بحران کروناست.

استارتاپ ها در کشورهای در حال گذر و توسعه نیافته می توانند به کمک بخش های مختلف از جمله اقتصاد و اشتغال بیایند و با توجه به ماهیت آنها در کمترین زمان به ایجاد شغل و رونق اقتصادی این کشورها کمک کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان قرار گرفته که این موقعیت می تواند فرصتی برای جذب ایرانگردان و جهانگردان باشد.

این استان دارای ۲ منطقه سردسیری و گرمسیری و اقلیم چهار فصل است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی به دلیل تنوع آب و هوایی سالیانه میزبان افزون بر سه میلیون نفر گردشگر در فصول مختلف سال است.

تاکنون ۲۶نفر در کهگیلویه و بویراحمد به ویروس کرونا مبتلا شده  و ۴نفر از آنان پس از مداوا از بیمارستان مرخص شده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.