ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و مدل های مختلف جوی سامانه جدیدی از اواخر روز جمعه تا اواخر روز شنبه در نقاط مختلف استان فعال خواهد بود.
وی افزود: با توجه به حجم بارش، ماهیت رگباری، رعدبرق و همچنین بارش تگرگ در برخی نقاط آبگرفتگی معابر عمومی وجود خواهد داشت.
بهره مند بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق مختلف استان، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
وی توصیه کرد که برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسافران نوروزی از فرصت باقی مانده طی امروز و فردا پنجشنبه استفاده کرده و بازگشت خود را به روز شنبه 17 فروردین موکول نکنند.
بهرهمند ابراز داشت: میزان بارندگی سال زراعی 97-98 به ترتیب در یاسوج 1161، سی سخت 1021.7، دهدشت 793.4 امامزاده جعفر 726.7، دوگنبدان 652.4، لیکک 679.6 میلیمتر بوده است.
وی افزود: تفاوت نسبت به میانگین بلند مدت همه ایستگاه ها در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین بلند مدت جلوتر هستند.
بررسی روند میزان بارندگی های امسال و مقایسه آن با سال های گذشته نشان می دهد استان کهگیلویه و بویراحمد پس از 10 سال وارد ترسالی شده است.
در صورتی که میزان بارش باران در هر منطقه ای بیشتر از میانگین بلند مدت باشد ترسالی و اگر کمتر از آن باشد خشکسالی گفته می شود.
هر 6 ایستگاه اصلی هواشناسی این استان بارندگی های بیشتر از میانگین بلند مدت را ثبت کرده اند که از 10 سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.