به گزارش ایرنا، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در این باره گفت: سامانه بارشی اخیر در سراسر استان تا بامداد روز دوشنبه فعال خواهد بود.
ولی بهره مند افزود: با توجه به حجم بارش، ماهیت رگباری، رعدبرق و همچنین بارش تگرگ در برخی نقاط هم استانی ها ضمن رعایت نکات ایمنی از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند.
بهره مند بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق و شهرستان های گرمسیری و جنوبی استان، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
وی توصیه کرد که برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران اندیشیده شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی روند میزان بارندگی های امسال و مقایسه آن با سال های گذشته نشان می دهد استان کهگیلویه و بویراحمد پس از 10 سال وارد ترسالی شده است.
وی عنوان کرد: بارش های اخیر استان تا ساعت 12 و 30 دقیقه امروز یاسوج 21، دهدشت 12.9، لیکک 12، سی سخت 11، امامزاده جعفر 10.7 و دوگنبدان 6 میلیمتر بوده است.
بهره مند تصریح کرد: ظرف 24 ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط استان به ترتیب امامزاده جعفر 23.4 و سی سخت یک درجه سانتی گراد بوده است.
هر 6 ایستگاه اصلی هواشناسی این استان بارندگی های بیشتر از میانگین بلند مدت را ثبت کرده اند که از 10 سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.
میانگین بارش باران در سال زراعی جاری یعنی از ابتدای مهر تاکنون به بیش از 652.1 میلی متر رسیده در حالی که میانگین بارندگی در مدت مشابه پارسال در این استان 178 میلیمتر باران بود.
میزان بارش باران ابتدای سال جاری تاکنون در شهر یاسوج به 853.9 میلیمتر رسیده است و این شهر پس از 10 سال ترسالی را تجربه می کند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.