به گزارش خبرنگار مهر، بهمن رحمتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارشناسان پس از بازرسی‌های مکرر از واحدهای تولیدی استان، ضمن ارائه تذکر و اخطار در مرحله اولیه، به منظور رعایت حقوق شهروندی و حق استفاده مصرف کنندگان از کالاهای با کیفیت و دارای نشان استاندارد، نسبت به پلمپ موقت خط تولید واحدهای فاقد پروانه استاندارد اقدام می‌کنند.

وی بیان داشت: در صورت فک پلمپ توسط مدیران یا عوامل واحدهای تولیدی، مدیران این واحدها به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

رحمتی افزود: طبق مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۴۰۰ مورد از وسایل سنجش و ترازوها نیز در استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت و بر اساس قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، وسایل سنجش مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و لذا بازرسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده در راستای انجام این وظیفه قانونی، از واحدهای صنفی و خدماتی بازدید و بازرسی به عمل آوردند.

رحمتی افزود: وسایل سنجش و ترازوها مشمول استاندارد اجباری هستند و این وسایل علاوه بر داشتن نشان استاندارد در تولید آنها، باید سالیانه مورد آزمون و کنترل قرار گرفته و برچسب صحت آزمون بر روی آنها نصب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.