به گزارش ایرنا در بیانیه اول اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است:مردم شریف و عزیز استانِ کهگیلویه و بویراحمد!
همان طور که می دانید، بیماری مرگبارِ کرونا که مدتی پیش در چین شایع شد، به سبب پاره ای سهل انگاری ها وارد ایران عزیزمان شده و به دلیلِ ناکارآمدیِ مزمن با روندِ شتابناکی از ابتلا و مرگِ هموطنان، به استان ما نیز سرایت کرده است.

در همین رابطه ما جمعی از اهالیِ فرهنگ و هنر و رسانه یِ استان با توجه به پیگیری هایی که از نزدیک در این ایام از شرایطِ استان داشته و داریم، آشکارا اعلام خطر می کنیم. خطر بسیار جدی و از رگِ گردن به ما نزدیک تر است. 
این بیماری، مرگی است که زن و مرد نمی شناسد و به خرد و درشت هم رحم نمی کند و خطر آن برای  پدر و مادرهای پا به سن گذاشته، زنانِ باردار و شیرخواران، بیمارانِ مبتلا به دیابت و فشار خون، آسمی ها و همه ی کسانی که بیماریِ قلیی - ریوی دارند، همچنین مبتلایان به نقص سیستم ایمنی، کم کاریِ تیرویید و آنهایی که کمبود ویتامین دی دارند ( که متأسفانه در استان ما فراوانند ) بسیار بسیار بیشتر از دیگران است. 
ای بسا به خاطر سهل انگاری و عدم رعایت قرنطینه و ارتباط نزدیک با دیگران، ندانسته به این ویروس آلوده شده، آن را با خود به خانه هایمان ببریم و عزیزانمان را مبتلا کنیم. 
پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنانِ زحمتکشِ بیمارستان ها با احساس مسئولیت و فداکاری مشغول به مراقبت از بیماران هستند. 
آنها به هزار زبان به ما می گویند که ویروس در مکان های عمومی مثل مراسم فاتحه خوانی، عروسی ها، بازار یا دید و بازدیدهای خانوادگی و تجمعات مذهبی و همچنین از سطوح آلوده در پمپ بنزین ها، سوپر مارکت ها، پارک ها، ادارات، بانک ها، کلینیک های پزشکی، بیمارستان ها و زباله های رها شده در کوی و برزن و مسیرهای بینِ شهری ( مانندِ ماسک ها و دستکش های یکبار مصرف و سطوح آلوده به اَخ و تُفِ بیماران )به دیگران منتقل می شود و آنها را بیمار می کند. ما باید با همکاریِ هم این زنجیره ی انتقال مرگ را در یک دوره ی فشرده ی چند هفته ای بشکنیم. همان کاری که چین کرد و دیگر کشورهای توسعه یافته یِ جهان در حال انجام آن هستند. 
مردمِ عزیز! کرونا درمان ندارد. به سرعت شیوع پیدا می کند و کشنده است و تا زمانی که دارویی یا واکسنی برای آن ساخته شود، تنها و تنها سه راه برای کنترلِ آن یا همان شکستن زنجیره یِ انتقالش وجود دارد؛ 
اول پیشگیری. 
دوم پیشگیری. 
و سوم پیشگیری. و پیشگیری یعنی قرنطینه کردن خود و خانواده ی خود! یعنی در خانه ماندنِ همه یِ مردم و رعایت بهداشت فردی بر اساسِ دستورالعمل های مراکز بهداشتی - درمانی تا زمان اعلانِ رفع خطر!
هم استانی های گرامی!خطر جدی ست و معلوم نیست اگر مراعات نکنیم چند ده یا چند صد نفر از ما قربانیِ مرگ شوند و چه خانواده هایی برای همیشه عزادار عزیزانشان.
پس به خود بیاییم.
عزیزان! جان از نان عزیزتر است.اگر پدر و مادرانمان را دوست داریم؛اگر عاشقِ همسر و فرزندانمان هستیم؛اگر می خواهیم ناخواسته، قاتلِ عزیزان و همنوعان خود نباشیم؛
در این هفته های پیشِ رو، تا اعلان وضعیت امن از سوی مراکزِ عالیِ بهداشت و درمان، باید و باید سه کار بکنیم؛
اول ؛ در خانه بمانیم. 
دوم ؛ در خانه بمانیم.
سوم ؛ در خانه بمانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.