در حالی که شمار مثبت های ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد ظرف یک هفته گذشته تاکنون در عدد یک و دو مورد در نوسان بود و مردم و شهروندان  این استان حتی تا حدودی به زندگی عادی و روزانه خود مشغول شده بودند ظرف ۴۸ ساعت گذشته شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۶ مورد رسیده است.

حسین کلانتری روز جمعه در این زمینه به خبرنگار ایرنا افزود: برای حفظ جان و سلامت مردم و هم وطنان برخی محورهای اصلی در استان بویژه یاسوج - اصفهان و یاسوج - شیراز  تا اطلاع ثانوی بسته شده و تحت مراقبت و کنترل جدی قرار گرفته است .

وی اظهار داشت: البته این اعمال محدودیت ها بر روی خودروهایی که با پلاک های مربوط به استان های درگیر با کرونا که وضعیت مناسبی ندارند، بدون شک با شدت و جدیت بیشتری عملیاتی خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: تمرکز بر روی جاده های اصلی به معنای غفلت از سایر مسیرهای فرعی و یا اصلی دیگر نیست بلکه اعمال محدودیت ها و تدابیر انتظامی ، بهداشتی و ترافیکی در سایر مسیرهای اربتاطی، بخش ها و شهرهای مختلف استان  نیز در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تیم های غربالگری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و همچنین نیروهای انتظامی در این محورها مستقر شده اند، افزود: خودروهایی که دارای سرنشین های بومی هستند پس از انجام معاینه اولیه در صورت عدم وجود علائم بیماری مجوز ورود به استان را می گیرند و کسانی که تست آنها مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا به طور حتم در مکان های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مدت ۲ هفته قرنطینه می شوند و پس از سپری شدن این مدت در صورت تایید سلامت آنان از سوی دانشگاه مجوز ورود آنها به استان صادر می شود.

کلانتری بیان کرد: براساس مصوبات قبلی در ستاد مقابله با کرونا در استان از آنجایی که هتل ها، اقامتگاه ها، مراکز گردشگری و توریستی و اماکن آموزشی از پذیرش هرگونه مسافری خودداری می کنند بنابراین از پذیرش خودروهایی که سرنشین آنها غیر بومی بوده و دارای پلاک مربوط به استان های درگیر کرونا است، ممانعت می شود.

وی با تاکید بر اینکه تیم های غربالگری و نیروهای انتظامی به صورت ۲۴ ساعته در محورهای اصلی و مواصلاتی استان مستقر هستند، تصریح کرد: بدون شک همکاری مردم در این خصوص علاوه بر تامین سلامت و بهداشت شهروندان کاهش تلفات و خسارات را نیز در پی خواهد داشت.

کلانتری با تاکید بر اینکه  آگاهی و همکاری مردم موجب حفظ آرامش حاکم بر استان می شود،  خواستار همکاری مردم با نیروهای انتظامی و تیم های بهداشت و درمان در ورودی های شهرهای مختلف استان شد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت شانزدهم اسفند ماه اعلام کرد: تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

وی افزود: از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، گفت: با توجه به افزایش آزمایشگاهها به ۴۰ آزمایشگاه موارد تشخیص افزایش یافته است.

جهانپور برای نخستین بار آمار تفکیکی استان ها در زمینه ابتلا به این بیماری را رسانه ای کرد و گفت: تهران ۱۴۱۳ نفر، گیلان ۴۲۴ نفر، قم ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر و همدان ۲۳ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا در کشور مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.